800
۰
در گفتگو به دروازه بان نو جوان شیرازی

از بدو تولدم یک دروازه بان بوده ام / ابوالفضل نیاز به حمایت مالی ندارد / تمامی درس هایش را با نمره خیلی خوب گذرانده است

ابوالفضل سلامی یکی از دروازه بانانی است که می تواند در صورت توجه، استمرار و حمایت نماینده شایسته ای در پست دروازه بانی برای فارس باشد.
درواز
درواز
به گزارش شستون؛به نقل از موج ما، استان فارس در سالهای گذشته، دروازه بان خوبی را تحویل فوتبال نداده است، البته بوده اند دروازه بانانی که از تیم فجر شهید سپاسی به شهرت رسیده اند که همگی دروازه بانان غیر بومی بوده اند و فقط از برند تیم های شیرازی بهره برده اند.
توجه به استعدادها، پرورش و بستر سازی برای رشد دروازه بان در سنین پایه می تواند این خلا را برطرف کند.
ابوالفضل سلامی یکی از دروازه بانانی است که می تواند در صورت توجه، استمرار و حمایت نماینده شایسته ای در پست دروازه بانی برای فارس باشد.
ابوالفضل سلامی (5)
خبرنگارما به بهانه کسب موفقیت دوسال پیاپی به عنوان دروازه بان منتخب استان فارس گفتگویی با ابوالفضل و خانواده اش کرده است که در زیر می خوانیم.
ابوالفضل سلامی در دوم اردیبهشت ۱۳۸۵ در ایران چشم به جهان گشود و تمرینات خود را از ۳ سالگی زیر نظر پدر شروع کرد و توانست در سن ۶ سالگی از طرف مدرسه فوتبال ولی عصر(عج) رتبه درجه یک دروازه بانی را کسب کند و در سن ۸ سالگی موفق به کسب عنوان برترین دروازه بان استان فارس معرفی شد.
ابوالفضل در پاسخ به این سوال که فوتبال را به چه دید انتخاب کرده است، گفت: فوتبال یک ورزش حرفه ایست  و هرکس آن را به عنوان ورزش نگاه کند قطعا موفق خواهد بود و من به دلیل علاقه زیادی که به فوتبال داشتم، پا به این رشته پرهیجان گذاشتم.
۹۰ درصد تیم فوتبال دروازه بان است
این نوجوان ۱۰ ساله  از آرزوی بچگی خود می گوید که دوست داشته جای نویر دروازه بان تیم آلمان را بگیرد و اکنون آرزو دارد در چهارچوب تیم پرسپولیس ایران و جهت کسب تجربه بیشتر در تیم های اروپایی بازی کند.
ابوالفضل سلامی (8)
وی ۹۰ درصد یک تیم را دروازه بان دانست و افزود: دروازه بانی در برابر بازیکن سخت تر است زیرا باید به زاویه و حرکات توپ و بازیکنان توجه بسیاری داشته باشی تا بتوانی حرکت توپ را تشخیص دهی و عکس العمل به موقع داشته باشی که در بعضی مواقع دروازه بان به جهت پرش درهنگام فرود دچار آسیب های می شود و من در بازی ها آسیب آنچنانی ندیده ام ولی تمام انگشتان دست راست وچپ را کپسول بسته است و همیشه گفته ام که از بدو تولدم یک دروازه بان بوده ام.
ابوالفضل بهترین دروازه بان ایران را بیرانوند و بهترین دروازه بان خارجی را نویر و مایکل دانست.
در سه سالگی ۹۰ دقیقه فوتبال را دنبال می کرد
 حسین سلامی که تخصص پزشک عمومی دارد و هم اکنون کادر پزشک تیمی را عهده دارد از علاقه ابوالفضل به فوتبال گفت: پسرم از سه سالگی فوتبال اروپا را به دقت دنبال می کرد و برایم جالب بود که یک کودک سه ساله که معمولا بیشتر از یک ربع به یک موضوع توجه نمی کند چطور ۹۰ دقیقه فوتبال را با شوق و علاقه پیگیری می کند.
سلامی به نحوه کشف استعداد ابوالفضل اشاره کرد و افزود: یکروز توپ را برداشتم در سالن منزل برایش انداختم و دیدم  با یک دایو چپ توپ را جمع کرد و از آنجا احساس کردم دروازه بانی موفق می شود.
ابوالفضل سلامی (18)
پدر ابوالفضل ادامه داد: فرزندم را در سن کودکی در یک تیم فوتبال ثبت نامش کردم و همزمان خودم نیز با پسرم تمرین می کردم وبعد از چند روز وسایل ورزشی مانند دستکش، لباس، کفش و… از من درخواست کرد.
وی خاطر نشان کرد: ابوالفضل در سن ۶ سالگی در چهارچوب مستطیل سبز قرار گرفت و با توجه به اینکه من خودم ۸ سال دروازه‌بان تیم مدارس بودم به حرکات و ضربات ابوالفضل توجه زیادی داشتم و دیدم پا به توپ و ضربات خوبی دارد، لذا از ابوالفضل خواستم تا در قسمت های دیگر مستطیل سبز بازی کند که نهایتا بعد از چند بازی ابوالفضل تصمیم گرفت در دروازه بانی که علاقه زیادی دارد ادامه کارش را دنبال کند.
سلامی به سابقه بازی های ابوالفضل اشاره کرد و گفت: ابوالفضل ۲سال است که دروازه بان منتخب تیم استان فارس است وتا کنون در تیم های ولی عصر، پیشگامان، وصال و هم اکنون در تیم خلیج فارس دروازه بانی می کند.
ابوالفضل سلامی (15)
ابوالفضل نیاز به حمایت مالی ندارد
وی از عملکرد مسئولان استان جهت رشد فوتبال فارس ناراضی بود و اظهار داشت: استان فارس پرورش دهنده بازیکنان و دروازه بانان بوده است اما اکنون دچار ضعف در این  رشته ورزشی شده است و نیازاست مسئولان حمایت کافی از تیم های استان فارس  داشته باشند.
پدر ابوالفضل اظهار داشت: ابوالفضل نیاز به حمایت مالی ندارد، تمامی مربیان فوتبال آینده ابوالفضل را روشن دیده اند، لذا نیازمند حمایت روحی و عاطفی جهت رشد این نوجوان آینده دار استان هستیم چرا که اعتقاد دارم با حمایت مسئولان و استعدادهای نهفته در وجودفرزندم، ابوالفضل فرزند تمام ایران است.
ابوالفضل سلامی (33)
تمامی درس هایش را با نمره خیلی خوب گذرانده است
الهام امیدپناه مادر ابوالفضل که کارمند یکی از ادارات شهرستان شیراز است نیز در این گفتگو به تحصیل پسرش اشاره کرد و اذعان داشت: ابوالفضل برنامه ریزی منظمی دارد چرا که میگوید درست است که به  ورزش علاقه خاصی دارم اما نباید به درسم لطمه بزند لذا تاکنون تمامی درس هایش را با نمره خیلی خوب گذرانده است.
 
ابوالفضل سلامی (1)
رضا کوهی شوریجه
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 3199
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *