800
۰

تفاوت‌های سوریه و یمن در مقابل حمله نظامی آمریکا/ اس-300، نقطه ضعف واشنگتن در مقابل اسد است

پس از حمله مستقیم پنتاگون علیه نیروهای حوثی در یمن و از آنجائی که واشنگتن از گروه‌های مخالف در سوریه حمایت می‌کند، ممکن است نیروهای ارتش سوریه را نیز هدف قرار دهد.
فاق
فاق
به گزارش شسنون به نقل از دانا، چند روز پیش، برای اولین بار از زمان تشکلی ائتلاف نظامی سعودی در جنگ یمن، پنتاگون حمله مستقیمی علیه نیروهای حوثی انجام داد. این اقدام ایالات متحده احتمالاتی را به وجود آورده که به عنوان مثال، از آنجائی که واشنگتن از گروه‌های مخالف دمشق در سوریه حمایت می‌کند، ممکن است نیروهای ارتش سوریه را نیز هدف قرار دهد.
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه با بیان این مطلب نوشت: البته تفاوت‌هایی بین دو کشور سوریه و یمن وجود دارد که از چنین رویدادی جلوگیری می‌کند. در سوریه، درگیری گسترده آمریکا حتی در شکل هوایی نیز غیر ممکن است زیرا نیروی هوایی روسیه و سامانه پدافند هوایی این کشور در سوریه واقع شده‌اند. اس 300 و اس 400 روسیه از تبدیل شدن سوریه به یمن توسط آمریکا جلوگیری می‌کند.
ایگن استنوفسکی، رئیس موسسه خاورمیانه واقع در مسکو اظهار داشت که تمام سیاستمداران معقول آمریکایی مخالف درگیری مستقیم با روسیه هستند.
با وجود این، اگر نیروی هوایی آمریکا بخواهد حملاتی را علیه نیروهای بشار اسد انجام دهد، از موشک‌های کروز استفاده خواهد کرد. در این مورد، حملات هوایی انجام شده آزمونی برای سامانه‌های پدافند هوایی اس-30 خواهد بود.
استنوفسکی بر این باور است که حمله موشکی آمریکا به سواحل یمن، مقدمه‌ای برای اقدام نظامی گسترده‌تر در کشورهای عربی نیست. در حقیقت، آمریکایی‌ها 100 درصد مخالف درگیری در یمن هستند، مخصوصا اینکه حوثی‌ها در یمن علیه القاعده هم می‌جنگد.
اسپوتنیک در پایان نوشت: آمریکایی‌ها از درگیری مستقیم با حوثی‌ها خودداری می‌کنند و از طریق کمپین‌های نظامی خصوصی دخالت‌های نظامی خود را انجام می‌دهند.
انتهای پیام/
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 3213
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *