برخی نمایندگان استیضاح فانی‌راموقتاًپس‌گرفتند/ تحقیق‌وتفحص‌ازصندوق ذخیره فرهنگیان 3 هفته پیش به هیات رئیسه تحویل شد/ مجلس در بازداشت های صندوق ذخیره دخیل نیست

24 مهر 1395 ساعت 12:40

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: پس از ارائه گزارش صندوق ذخیره فرهنگیان، اعضای کمیسیون آموزش به این نتیجه رسیدند که تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان باید صورت بگیرد و بر اساس آیین نامه محلس این موضوع باید در صحن علنی مطرح شود.


به گزارش شستون به نقل از دانا، میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: این موضوع هم جزء یکی از بند های استیضاح آقای فانی بود و هم به طور مجزا درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس بود.
وی افزود: طی دو جلسه مدیر عامل، هیئت مدیره و اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان به کمیسیون آمده و به سوالات اعضا کمیسیون آموزش پاسخ دادند و در نهایت گزارشی از وضعیت صندوق ارائه کردند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: پس از ارائه گزارش صندوق ذخیره فرهنگیان، اعضای کمیسیون آموزش به این نتیجه رسیدند که تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان باید صورت گیرد و بر اساس آیین نامه مجلس این موضوع باید در صحن علنی مطرح شود.
میرزاده همچنین گفت: با توجه به اینکه موارد زیادی در دستور کار مجلس قرار دارد هنوز نوبت رسیدگی به تحقیق و تفحص از صندوق نرسیده است؛ در اولین فرصت کاری این موضوع در صحن علن مجلس مطرح می شود و اگر در صحن رای بیاورد، دوباره به کمیسیون ارجاع می شود که در نهایت اعضای کمیسیون تحقیق و تفحص مشخص شده و نتیجه نهایی مشخص می شود.
وی در ادامه اظهار داشت: این روند به صورت روال عادی در حال پیگیری در مجلس است اما 3 هفته می شود که اعضا کمیسیون آموزش، تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان را به هیئت رئیسه تحویل داده اند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حوزه کاری قوه قضاییه به صورت مجزا درباره صندوق ورود پیدا کرده است خاطر نشان کرد: بازداشت هایی که اخیرا در این خصوص وجود دارد به صورت مجزا از سوی قوه قضاییه پیگیری می شود و مجلس در هیچ کدام دخیل نیست.
میرزاده در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: جمعی از استیضاح کنندگان وزیر آموزش و پرورش که نامه را تحویل هیئت رئیسه داده بودند، بعد از جلسه با فانی و توضیحات او، استیضاح را از هیئت رئیسه پس گرفتند تا دوباره استیضاح فانی را بررسی کنند.
وی در پایان تصریح کرد: استیضاح فانی در دستور کار هیئت رئیسه مجلس قرار دارد اما به خاطر درخواست استیضاح کنندگان مبنی بر دست نگه داشتن هیئت رئیسه، موقتاً متوقف شده است. برخی از نمایندگان از توضیحات فانی قانع شده و استیضاح را موقتاً پس گرفتند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 3219

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/3219/برخی-نمایندگان-استیضاح-فانی-راموقتا-پس-گرفتند-تحقیق-وتفحص-ازصندوق-ذخیره-فرهنگیان-3-هفته-پیش-هیات-رئیسه-تحویل-مجلس-بازداشت-های-صندوق-دخیل-نیست

شستون
  https://shastoon.ir