800
۰

شناسایی ۴۲ دفتر غیرمجاز صدور ویزای جعلی اربعین/ شرط عبور از مرز

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از شناسایی تعدادی از دفاتر و جایگاه های غیرمجاز صدور ویزای جعلی زائران اربعین خبر داد و گفت: شرط عبور زائران از مرز، ثبت نام در سامانه سماح است.
ویزا
ویزا
به گزارش شستون، محسن نظافتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر تنها مرجع رسمی برای صدور ویزای زائران اربعین سامانه سماح است و تنها افرادی می توانند از مرز عبور کنند که در این سامانه ثبت نام و ویزا دریافت کرده اند .
وی گفت: برخی از افراد سودجو از زائران اربعین کلاهبرداری کرده و آنها را با صدور ویزای جعلی فریب می دهند که تعدادی از این کلاهبرداران با اطلاع رسانی زائران به سازمان حج شناسایی و بازرسان سازمان وارد عمل شده و دستگیر شده اند.
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج تاکید کرد: همچین برخی از دفاتر و جایگاههای غیر مجاز در استانهای مختلف کشور نیز که ویزای جعلی صادر می کردند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند که در حال حاضر نیز فعالیت آنها تعطیل شده است.
نظافتی از مردم درخواست کرد که مراقب کلاهبرداری سودجویان باشند و فریب آنها را نخورند .
وی با اشاره به اینکه تنها شرط ورود زائران اربعین از مرزها ثبت نام در سامانه سماح است، گفت: تا چند روز مانده به اربعین متقاضیان می توانند در سامانه سماح ثبت نام کنند و این سامانه همچنان باز است .
نظافتی گفت: قیمت ویزا ۴۰ دلار است و این مبلغ را طرف عراقی مشخص کرده است به همین دلیل هر دفتر و یا جایگاهی که که مبلغ کمتر و یا بیشتری بگیرد تخلف کرده و غیر مجاز است و کلاهبرداری باید اطلاع داده شود.
به گفته مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ، در حال حاضر در ۱۶ نقطه در استانهای مختلف کشور ویزا برای زائران اربعین صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه بیمه و خدمات پزشکی نیز مختص زائرانی است که ثبت نام کرده اند ، افزود: ۴۰ دلار برای ویزا و ۲۵ هزار تومان نیز برای بیمه از زائران دریافت می شود که سقف تعهدات بیمه برای این افراد ۱۹۲ میلیون تومان است.
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 3247
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *