800
۰
در گفت و گو با علمای اهل سنت عنوان شد؛

خدمت و مردم‌ داری رمز موفقیت قافله‌سالار شهدای وحدت/ سردار شهید نور علی شوشتری منادی وحدت شیعه و سنی بود

امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز گفت: سردار شهید نور علی شوشتری منادی وحدت شیعه وسنی در سیستان و بلوچستان بود و اقدامات این شهید بزرگوار در محرومیت زدایی نمونه بارزی از فعالیت های مثبت سپاه در جنوب شرق کشور است.
سردار
سردار
به گزارش شستون، به نقل از پاپایا، درست هفت سال پیش در چنین روزی، تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سران طوایف، قبایل و ریش‌سفیدان اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در یک اقدام تروریستی توسط مزدوران آل سعود و آمریکا به شهادت رسیدند.
در این حمله تروریستی که در ساعت 8 و 20 دقیقه صبح یکشنبه 26 مهر ماه 1388و در محل همایش سران و معتمدان طوایف اهل سنت در شهر پیشین از توابع شهرستان سرباز صورت گرفت، عامل انتحاری در حالی که که سردار شهید نور علی شوشتری و همراهان وی قبل از تشکیل جلسه از نمایشگاه صنایع دستی دیدن می کردند وارد نمایشگاه شد و یکی از عملیات‌های تروریستی پرتلفات سال‌های اخیر را انجام داد که طی آن حدود 60 نفر کشته و مجروح شدند.
 

 
شهدای وحدت نام آوران تاریخ ایران هستند
مولوی عنایت الله رسولی زاده در حاشیه مراسم هفتمین سالگرد شهدای وحدت در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به اینکه شهداء برای رضاي پروردگار و در راه دفاع از حریم کشور و دین اسلام جان خود را فدا كرده اند، اظهار کرد: شهدای وحدت استان تبدیل به نام‌آوران تاریخ بشریت شده اند چراکه با جان‌فشانی در راه وحدت شیعه و سنی، بزرگ‌ترین پیام آزادی و برابری را در تاریخ بشریت ثبت کردند.
وی افزود: اگر بخواهم به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید شوشتری اشاره کنم باید بگویم بالاترین خصوصیت این سردار رشید اسلام صداقت به همراه  محبت در عمل و گفتارشان نسبت به مردم بود چراکه شهید شوشتری مجسمه ای بارزی از صداقت و راستی بودند و محبت ویژه‌ای که نسبت به همگان داشتند تاجایی که همه مردم به‌خصوص مظلومان و ضعیفان را مورد لطف خویش قرار می‌دادند و حمایت می‌کردند.
امام جمعه اهل سنت شهرستان سرباز با اشاره به اینکه در ابتدای آمدن سردار شوشتری به استان سیستان و بلوچستان تصور می شد فضای نظامی بر منطقه حاکم شود، تصریح کرد: حرکت فرهنگی سردار شوشتری بارقه امید را در دل جوانان اهل سنت زنده کرد به گونه ای که بسیاری از طوایف و بزرگان اهل سنت از این حرکت سردار استقبال کردند و بر خلاف تصورات ابتدایی، همگان دیدند که سردار شوشتری دنبال برنامه های دیگری است و بیشتر بر اقدامات فرهنگی و محرومیت زدایی از منطقه تاکید دارد.
 

 
اقدامات شهید شوشتری در محرومیت زدایی نمونه بارزی از فعالیت های مثبت سپاه است

وی ادامه داد: سردار شوشتری در مدت کمی که در سیستان و بلوچستان فعالیت کرد به خوبی توانست اقدامات مفیدی برای مردم منطقه انجام دهد که احداث بیمارستانهای مجهز صحرایی در مناطق محروم بلوچستان از جمله همین اقدامات است.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت با اشاره به فعالیت های محرومیت زدایی سپاه در استان، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران در طول سال های انقلاب اسلامی، همواره به دنبال رفع موانع اقتصادی و فرهنگی مردم محروم سیستان و بلوچستان بوده که فعالیت های شهید شوشتری را میتوان نمونه ای از این اقدامات دانست.
وی در پایان افزود: دشمنان ملت و انقلاب همواره از وحدت میان شیعه و سنی ترس داشته و به هر بهانه ای به دنبال تخریب این برادری هستند اما ملت شریف ایران ثابت کرده اند که نه تنها اقدامات دشمنان نمی‌تواند خدشه ای در وحدت آنان ایجاد کند بلکه این اقدامات باعث افزایش وحدت امت شده است.
 

 
شهادت سردار شوشتری دل اهل سنت را خون کرد
در همین رابطه مولوی الله داد رئیسی نیز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با بیان این مطلب که شهادت شهید شوشتری دل ما اهل سنت را خون کرد، اظهار داشت:  شهادت شهید شوشتری مردم منطقه را از خدمات شایسته این سردار رشید اسلام محروم ساخت  و باعث شد تا دست دشمنان ملت هرچه بیشتر برای همگان رو شود.
وی افزود: سردار شوشتری با شناخت درستی که از مردم بلوچ منطقه حاصل کرده بود توانست امنیت پایداری را  در استان پهناور سیستان و بلوچستان برقرار کند و با بومی سازی و حفظ و حراست مرزها  به دست جوانان غیرتمند طوایف بلوچ به یاوه گویان خارجی و داخلی ثابت کرد که وحدت شیعه و سنی همواره در کشور برقرار بوده است.
مدرس حوزه علمیه اهل سنت سرباز با اشاره به مهر و محبت  شهید شوشتری نسبت به مردم استان، خاطرنشان کرد: شهید شوشتری را میتوان به فرشته ای از جنس خاک تشبه کرد که با همه وجود  به تمامی هموطنانش در جای جای این میهن عزیز خدمت کرد و پس از سال ها گذشت و ایثار به آرزویش که شهادت بود رسیده و به جمع دوستان شهیدش پیوست.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 3264
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *