وزیر کشور در جمع معتمدین و سران طوایف سراوان:

کشور های همسایه قادر به تأمین امنیت خود نیستند/ مرزهای کشور در یک عقب افتادگی تاریخی به سر می برند

28 مهر 1395 ساعت 19:37

وزیر کشور در دیدار با سران طوایف و معتمدین سراوان گفت: مرز های شرق کشور برای ما دارای اهمیت است زیرا دو کشور پاکستان و افغانستان قادر نیستند امنیت خود را تأمین کنند.


به گزارش شستون، وزیر کشور در عصر امروز در دیدار با معتمدین، سران طوایف، مسئولین و نخبگان شهرستان سراوان با اشاره به گزارشات ارائه شده توسط نماینده مردم سراوان، سیب و سوران و مهرستان، فرماندار و ائمه جمعه شهرستان سراوان گفت: برخی از این مشکلات مربوط به حوزه وزارت کشور و برخی دیگر مربوط به سایر دستگاه ها می شود در دولت مطرح خواهد شد.
رحمانی فضلی گفت: موضوع مرزهای شرقی برای ما دارای اهمیت است زیرا کشور های همسایه قادر به برقراری امنیت در کشور خود نیستند.
وی با بیان اینکه مذاکراتی در زمینه های مختلف با دو کشور افغانستان و پاکستان داشته است، خاطر نشان کرد: آنها در تمامی مذاکرات اذعان داشتند که باتوجه به شرایط امنیتی داخلی و مسائل مالی نمی توانند وظایف خود را انجام دهند.
وزیر کشور در گوشه ای از سخنانش به توانمند کردن مردم مناطق مرزی را در راستای مستحکم و استوار کردن مرزها تأکید کرد.
رحمانی فضلی افزود: متأسفانه مناطق مرزی ما در سراسر کشور به ویژه در منطقه سیستان و بلوچستان از یک عقب افتادگی تاریخی به سر می برد.
وی شهرستان سراوان را به عنوان یک پایلوت در اقتصاد مقاومتی در سیستان و بلوچستان معرفی کرد.
وزیر کشور خاطر نشان کرد: با داشتن وحدت و یک پارچگی در امنیت، توسعه و پیشرف کشور، باید در کشورهای اسلامی الگو قرار بگیریم. 
رحمانی فضلی اظهار داشت: آنچه که در سوریه، عراق و یمن شاهد هستیم، ملت های  مسلمان بیشترین ضرر را کرده اند که تنها کشوری که از این مسائل بیشترین سوء استفاده را کرده است رژیم صهیونیست است.
وی در پایان بیان کرد: ما نباید بگذاریم آمریکا، صهیونیست و قدرت های بزرگ در منطقه اختلاف ایجاد کنند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 3322

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/3322/کشور-های-همسایه-قادر-تأمین-امنیت-خود-نیستند-مرزهای-یک-عقب-افتادگی-تاریخی-سر-می-برند

شستون
  https://shastoon.ir