800
۰
در راستای پیگیری حذف دلار از مبادلات اقتصادی کشور صورت گرفت؛

کمپین "اربعین بدون دلار" راه اندازی شد/ زائران اربعین از "ریال ایران" و "دینار عراق" در سفر خود استفاده کنند

به عنوان آغازی بر حذف دلار از مبادلات اقتصادی ایران و جهان اسلام زائران ایرانی اربعین امسال برای مخارج سفر خود (ویا حتی مبالغ احتیاطی همراه) دلار خریداری نکنیم و تنها از ریال ایران و یا دینار عراق استفاده کنیم.
دلار
دلار
به گزارش شستون، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چندین سال است که آمریکا به واسطه ارزش دلار خود در بازار جهانی به مقام و قدرتی دست یافته است که نتیجه آن سلطه بر کشورهای جهانی شده است؛ سلطه و قدرت آمریکا بر تمام مردم عیان است و همگی درصدد این هستنئد تا به هر نحوی که شده این قدرت کاذب را از آمریکا صلب کرده تا کمر شاهد خشونت ، قدرت نمایی و زور گویی آمریکا شوند و برای انجام این امر راهکار های مختلفی ارائه داده اند.
 
اروپا با تشکیل اتحادیه ای در بازار جهانی ارز دیگری را جایگزین دلار آمریکا در مبادلات اقتصادی خود کرد تا به وسیله یورو خود در بازار جهانی اقدام به خرید و فروش کند؛ بعد از تشکیل اتحادیه اروپا کشورهای دیگر نیز تحت پیمان بریکس اتحادیه ای را تشکیل دادند و یک واحد پولی دیگری را جایگزیت دلار و یورو کردند تا مبادلات خود را بر اساس آن انجام دهند.
 
همانگونه که مشاهده می شود تمام کشور های جهان به دنبال حذف دلار از مبادلات اقتصادی خود هستند تا به هر نحوی که شده با حذف دلار از مبادلات اقتصادی خود موجب کاهش ارزش دلار آمریکا در بازار جهانی شده ؛ با کاهش ارزش دلار آمریکا در بازار جهانی دیگر دلار آمریکا ارزش قبلی خود را نخواهد داشت و به این وسیله قدرت نظامی و سلطه گری آمریکا نیز کاهش می یابد که این امر نیز مطالبه تمام کشور های جهانی است.
 
قدرت و سلطه آمریکا از ابتدا تا کنون برای مردم جهان مشهود بوده است، از فلسطین که چندین دهه است در اشغال آمریکا است تا سوریه ، عراق ، یمن و سایر کشور هایی که هر روزه به واسطه سلطه و قدرت آمریکا هزاران مردم بی گناه آنها کشته و زخمی و آواره خیابان ها می شوند.
رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار اخیر خود با فرماندهان سپاه در خصوص حذف دلار از مبادلات اقتصادی کشور گفتند که اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و ارزش و آقایی دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دیگر را نیز نجات داده‌اند و برای آنها الگو خواهند شد.
حال متوجه می شویم حذف دلار از مبادلات اقتصادی کشور تنها وظیفه دولت نیست و مردم هم باید در این امر مهم دولت و کشور را یاری کنند.
در آستانه سفر پیاده روی اربعین زائران اباعبدالله الحسین (ع) به کربلا قرار داریم که قرار است بیش از 2 میلیون زائران ایرانی در این پیاده روی عظیم و جهانی که هر ساله از تمام کشورهای جهان شرکت می کنند، حضور یابند.
با توجه به آمار ارائه شده از شرکت زائران ایرانی در اربعین سال های گذشته، قریب به 3 میلیئون ایرانی برای شرکت در مراسم پیاده روی عازم کشور عراق می شوند، حال اگر تمام زائران ایرانی بجای دلار آمریکا از وجه رایج ایران که ریال است یا همان دینار عراق در سفر خود استفاده کنند به امر مهم حذف دلار از مبادلات اقتصادی کشور کمک شایانی کرده اند.
در همین جهت کمپینی با کلید واژه اربعین بدون دلار برای اطلاع زائران از عدم استفاده از دلار آمریکا در سفر خود به کربلا ایجاد شده است تا در این سفر زیارتی از دلار استفاده نکرده و بجای آن از وجه رایج ایران و یا دینار عراق استفاده کنند تا هم در راستا توصیه رهبری در خصوص حذف دلار از مبادلات اقتصادی کشور کمک کرده و هم موجب شکستن اقایی دلار آمریکا در بازار جهانی شوند.
به عنوان آغازی بر حذف دلار از مبادلات اقتصادی ایران و جهان اسلام زائران ایرانی اربعین امسال برای مخارج سفر خود (ویا حتی مبالغ احتیاطی همراه) دلار خریداری نکنیم و تنها از ریال ایران و یا دینار عراق استفاده کنیم.
دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 3422
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *