مسئول نهاد رهبری در مجتمع آموزش عالی سراوان:

تقویت نهاد های مذهبی راه مقابله با تهاجم فرهنگی/ اعتیاد بانوان یکی از ابزارهای دشمن در تهاجم فرهنگی

5 آبان 1395 ساعت 8:59

مسئول نهاد رهبری در مجتمع آموزش عالی سراوان گفت: تقویت نهاد مذهبی مانند مسجد و هیئت های مذهبی می توان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستاد.


حجت الاسلام و المسلمین عزیز الله شیخ مسئول نهاد رهبری در مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان در گفت و گو با خبرنگار شستون با بیان اینکه فرهنگ، رفتار انسان را از رفتار حیوانات متمایز می کند، گفت: دشمن از ابزار هایی به ظاهر غیراقتصادی و غیرنظامی برای تغییر در بینش و عقیده یک ملت استفاده می کند.
وی با بیان اینکه شناخت ها، باورها، رفتارها و گرایش های جامعه در تهاجم فرهنگی تغییر می کنند، افزود: دشمنان در کنار تغییر در اعتقادات به دنبال بیگانه کردن مردم آن جامعه نسبت به هویت فرهنگی هستند.
حجت الاسلام و المسلمین شیخ با اشاره به اینکه تبادل فرهنگی همان ارتباط منطقی و درست فرهنگ ها است، اظهار داشت: زمانی که جامعه ای تلاش می کند فرهنگ خود را بر جامعه دیگری که طبعا دارای فرهنگ خاصی می باشد، تحمیل کند تهاجم فرهنگی اتفاق افتاده است.
وی در ادامه خبرگزاری های بین المللی، رسانه های جمعی، مواد مخدر، کالاهای صادراتی و استفاده ابزاری از زنان را برخی از ابزار های تهاجم فرهنگی عنوان کرد و بیان داشت: استعمار با تربیت افراد مورد نیاز در کشورها در جهت پیاده کردن سلطه فرهنگی خود، گام برمی دارد.
مسئول نهاد رهبری در مجتمع آموزش عالی سراوان بالا بردن توان در پردازش اطلاعات، زدودن فقر اقتصادی، کارآفرینی سازنده و تقویت نهادهای مذهبی مانند مسجد و هیئت های مذهبی را راه های مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و اذعان کرد: شخصیت های بزرگ در جامعه مانع اهداف سلطه جویانه استعمار هستند.
وی در پایان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: دشمن خارجی کسی است که از بیرون مرزها، با انواع سلاح ها، موجودیت یک نظام را با فکر و دستگاه های زیر بنایی عقیدتی و قوانین مورد هدف قرار می دهد.
انتهای پیام/1675


کد مطلب: 3452

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/3452/تقویت-نهاد-های-مذهبی-راه-مقابله-تهاجم-فرهنگی-اعتیاد-بانوان-یکی-ابزارهای-دشمن

شستون
  https://shastoon.ir