800
۰
گزارشی از نمایشگاه پاییزه دلگان؛

نمایشگاهی برای عرضه محصولات بی کیفیت خارجی/ جای خالی صنایع دستی سیستان و بلوچستان/ استعمال دخانیات در غرفه ها+ تصاویر

نمایشگاه پاییزه شهرستان دلگان در حالی افتتاح شده است که جای خالی صنایع دستی سیستان و بلوچستان به وضوح در آن خودنمایی می کند.
پاییزه
پاییزه
به گزارش شستون، به نقل از دلگان پرس، در حالی که از 29 مهرماه امسال نمایشگاه طرح پاییزه با هدف تنوع در خرید و فروش اجناس باکیفیت و مناسب در شهرستان دلگان برپا شده است که اثری از کالاها و محصولات تولیدی شهرستان دلگان و استان سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه 10 روزه وجود ندارد.
نمایشگاهی که علی رغم اینکه محصولات و صنایع دستی سایر استان ها به ندرت در آن یافت می شود، اما تنها چیزی که زیاد خود نمایی می کند نمایش و فروش اجناس بنجل و بی کیفیت چینی و خارجی در آن است.

این پایگاه خبری گزارشی از وضعیت این نمایشگاه تهیه کرده است که در ادامه آن را می خوانید:
نمایشگاهی برای عرضه محصولات بی کیفیت خارجی
زهرا بامری یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه پاییزه دلگان در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس با بیان اینکه اجناسی که در این نمایشگاه به فروش می رود از اجناس بی کیفیت چینی و خارجی است گفت: بهتر بود که برگزار کنندگان این نمایشگاه حداقل از اجناس داخلی بجای این کالاها استفاده می کردند.
وی افزود: علی رغم بازدید چند ساعته ای که از این نمایشگاه داشته ام، اما هیچ کالا و صنایع دستی بومی که مختص به شهرستان دلگان و یا استان سیستان و بلوچستان باشد وجود نداشت.
این شهروند دلگانی با بیان اینکه صنایع دستی زنان بلوچ به خصوص سوزن دوزی زنان بلوچ که شهره جهانی هم دارد جای آن در این نمایشگاه خالی است بیان کرد: نمایشگاهی که می توانست محل نمایش سوزن دوزی زنان دلگانی باشد، به شو کالاهای بی کیفیت تبدیل شده است.

 استعمال دخانیات در غرفه های نمایشگاه پاییزه دلگان
بامری با اشاره به اینکه در قسمتی که اغذیه به فروش می رسد بهداشت هم رعایت نمی شود اضافه کرد: در این قسمت فروشندگان و متصدیان فروش به تنها چیزی که اهمیت نمی دهند بهداشت و نظافت است.
وی با تاکید بر اینکه باید نظارت بیشتری از طرف مسئولان بهداشتی از این نمایشگاه انجام شود افزود: در صورتی که وضعیت بهداشت به این وضعیت باشد، بجای اینکه برپایی این نمایشگاه به نفع مردم باشد، به ضرر آنها خواهد بود.
زهرا بامری با بیان اینکه چند نفر از فروشندگان در غرفه ها بدون توجه به بازدیدکنندگان مشغول استعمال دخانیات بودند تصریح کرد: این در حالی است که بر اساس قانون استعمال دخانیات در معابر و مکان های عمومی ممنوع می باشد.

این شهروند دلگانی با اشاره به اینکه هیچ گونه قیمتی بر روی اجناس و کالاها درج نشده است خاطر نشان کرد: زمانی که نمایشگاهی با هدف  تنوع در خرید و فروش اجناس باکیفیت و مناسب برپا شده است، چرا قیمت اجناس بر روی کالاها درج نشده است.
حال باید دید مسئولان برپایی نمایشگاه پاییزه در شهرستان دلگان در روزهای باقیمانده از این نمایشگاه درصدد برطرف نمودن این معضلات و مشکلات خواهند بود و یا اینکه روال این نمایشگاه مثل روزهای قبل خواهد بود.
گفتنی است نمایشگاه پاییزه دلگان از 29 مهرماه تا 9 آبان ماه امسال به مدت ده روز در این شهرستان دایر است.

 

 
گزارشی از مجید بامری
انتهای پیام/ 
چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 3458
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *