800
۰
معاون وزیر علوم:

بالاتر بودن تعداد دانشجویان دکتری سیستان و بلوچستان از میانگین کشوری/ سراوان منطقه ای مستعد برای رشد آموزش عالی

معاون وزیر علوم در جمع مسئولین و اساتید مراکز علمی سراوان گفت: تعداد دانشجویان مقطع دکتری سیستان و بلوچستان از میانگین کل کشور بالاتر است.
م
م
به گزارش شستون، مجتبی شریعتی نیاسرمعاون وزیر علوم در جمع کارکنان مراکز آموزشی و علمی ومسئولین شهرستان سراوان با بیان اینکه حدود 2هزار و 855 مرکز آموزش عالی در کشور وجود دارد، گفت: باید زیرساخت ها و استانداردهای لازم برای ایجاد دانشگاه فراهم شود.
وی خاطر نشان کرد: از 143 دانشگاه دولتی در کشور، حدود هفتاد دانشگاه از حداقل امکانات و مولفه های استاندارد لازم برخوردار نیستند.
 
بالاتر بودن تعداد دانشجویان دکتری سیستان و بلوچستان
 
معاون وزیر علوم در گوشه ای از سخنانش عنوان کرد: تعداد دانشجویان مقطع دکتری در سیستان و بلوچستان بالاتر از میانگین کشورری است که این خود نوعی بیانگرفرهنگی بودن منطقه است.
شریعتی نیاسر از خرمای سراوان به عنوان نماد بلوغ کشاورزی منطقه یاد کرد و ادامه داد: استعدادهایی در این منطقه وجود دارد که مورد غفلت مدیران قرار گرفته است.
وی از مسئولین صدا و سیما خواست تا مشکلات منطقه را به صورت مستند جهت رفع آنان به مسئولین انعکاس دهند.
 
سوق داده شدن جامعه به سمت ازدواج های فامیلی
 
مجید قدمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور هم در این نشست گفت: با بالا بردن سطح فرهنگ در جامعه می توان تعداد معلولین را کاهش داد.
وی افزود: در این برهه از زمان جامعه به سمت ازدواج های فامیلی سوق داده شده است که با برنامه ریزی ها و آموزش های لازم می تواند جلوی افزایش تعداد افراد معلول را گرفت.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه تمامی افراد حق تحصیل را دارند، خاطر نشان کرد: هر تصمیم باید مبتنی بر عقلانیت، رویکرد تربیتی و تربیت اسلامی باشد.
 
 سراوان منطقه مستعد رشد آموزش عالی
 
معاون وزیر علوم در حاشیه این نشست در گفت و گو با شستون با توجه به بازدیدی که از مراکز علمی شهرستان سراوان داشته است، اذعان داشت: سراوان یک منطقه مستعد برای رشد آموزش عالی است.
شریعتی نیاسر گفت: امید وارم دست اندر کاران مربوطه کمک کنند تا این منطقه رشد کند.
وی تصریح کرد: باور دارم که سراوان مستعد توسعه مرکز تحقیقات خرما است که لازم است یک مرکز تحقیقات خرما در سراوان ایجاد شود.
 
 
انتهای پیام/
پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب: 3497
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *