800
۰
با هدف زیباسازی و پاکسازی منطقه گردشگری تفتان؛

مسیر صعود به قله 4050 متری تفتان پاکسازی شد

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش گفت: دوستداران محیط زیست، ورزشکاران و هیات کوهنوردی سیستان و بلوچستان با هدف زیباسازی و پاکسازی منطقه گردشگری قله 4050 متری تفتان از آلاینده‌های زیست محیطی، اقدام به پاکسازی زباله در این منطقه کردند.
پاکسازی
پاکسازی
به گزارش شستون، عبدالغفور قلندرزهی در حاشیه برگزاری این برنامه، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: این همایش سه روزه برای چندین بار توسط ورزشکاران و کوهنوردان به مناسبت هفته تربیت بدنی با شعار" تفتان پاک" و در راستای ترویج فرهنگ پاکسازی محیط گردشگری و مبارزه با آلودگی های زیستی برگزار شد.
وی با بیان اینکه تمامی اقشار مختلف مردم باید نسبت به محیط زیست خود آگاه باشند و برای پاکیزه نگه داشتن ان تلاش کنند، تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ پاکیزه نگه داشتن محیط زیست باید ابتدا از خانواده آغاز شود و والدین باید این آموزش ها را به فرزندانشان تعلیم دهند تا شاهد تخریب محیط زیست نباشیم.
قلندرزهی گفت: محیط زیست میراث ارزشمندی است که بر دوش بشر گذاشته شده و اگر به نحو درست و مطلوب از آن بهره برده نشود بدون شک ضرر آن به خود انسان باز می گردد و آسیب های جبران ناپذیری را ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه انداختن هر زباله در محیط زیست قامت یک انسان را خم می کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه بارها مشاهده شده است که بسیاری از گردشگران با سهل انگاری زباله های خود را در مسیر صعود به قله تفتان رها می کنند و با این رفتا زشت خود حق استفاده از این زیبایی های خدادای را از سایرین می گیرند.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش با بیان اینکه تاکنون بیش از 10 هزار کیسه زباله در بین گردشگران توزیع شده است، گفت: این همایش ها و پاکسازی ها نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در فرهنگ سازی پاکیزه نگه داشتن محیط زیست دارد و در این همایش بیش از 40 نفر از فعالان و دوستداران محیط زیست مسیر صعود به قله تفتان را پاکسازی کردند.
وی با تاکید بر فرهنگ سازی مردم به سمت حفاظت از محل زندگی، بیان کرد: رسانه های ارتباط جمعی نقش مهمی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست دارند و باید در این خصوص احساس مسئولیت کنند.
قلندرزهی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست نباید تنها به برگزاری این همایش ها منحصر و محدود شود، گفت: اصل 50 قانون اساسی بهخ حفاظت محیط زیست اشاره کرده و تحقق این مهم عزم جدی و راسخ همگانی را می طلبد.
وی با بیان اینکه طبیعت میراث ما نیست که اختیار تام و کامل داشته باشیم، تصریح کرد: طبیعت و محیط زیست امانتی گرانبهاست که باید آن را به نسل های بعدی تحویل دیم تا آن ها نیز از این نعمات الهی بهره مند شوند.
قلندرزهی همچنین از صعود های مختلف به قله 4050 متری تفتان به مناسبت هفته تربیت بدنی خبر داد و گفت: به مناسبت این هفته تعداد زیادی از ورزشکاران و هیاتهای ورزشی و اعضای تیم کوهنوردی کارخانه سیمان خاش به قله تفتان  صعود کردند و از نزدیک با جاذبه های گردشگری و تاریخی تفتان آشنا شدند.
وی با اشاره به هفته تربیت بدنی و ورزش، اظهار کرد: در این هفته برنامه های ورزشی بسیاری از جمله؛ مسابقات فرهنگی ورزش درون مدرسه ای پسرانه و دخترانه، مسابقات وشوو، والیبال و کاراته بانوان، المپیاد درون مدرسه ای، مسابقات ورزش زورخانه ای و پرورش اندام، مسابقات جام محلات، دیدار با پیشکسوتان ورزش، دیدار با فرماندار و امامان جمعه خاش، دیدار با خانواده مرحوم زرک زهی قهرمان و مربی وشوو، مسابقات بوکس و کونگ فو و فوتسال و والیبال و صحرانوردی و پیاده روی و مسابقات بومی محلی طناب کشی و مچ اندازی و حمل کیسه ۵۰کیلویی هفت سنگ روستا اسماعیل آباد، تجلیل از قهرمان وزنه برداری اسماعیل ایرندگانی، مسابقات کشتی رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان سالن کشتی مجموعه ورزشی شهیدامام بخش ریگی و مسابقات دومیدانی دانش آموزان مدارس، دیدار با خانواده شهید جمالزهی و مسابقات شنا کارکنان دولت در شهرستان خاش برگزار شده است.
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ کوه تفتان با داشتن چشم اندازهایی زیبا و بکر از قبیل دریاچه سردریا، چشمه‌های آب گرم و طبیعت زیبا سالانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.
 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

انتهای پیام/
يکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 3535
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *