800
۰

حسرت 8 هزار میلیارد بر دل مدرسه های نیمه کاره+تصاویر

حسرت هشت هزار میلیارد اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان بر تن نحیف و صد چاک مدارس نیمه ساخت و کانکس های سرد و لرزان زمستانی دانش آموزان لنده ای خواهد ماند تا ببینند حقوق تضییع شده آنان برخواهد گشت یا نه.
لیبلقف
لیبلقف
به گزارش شستون؛ در حالی شروع سال تحصیلی در استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد که 148 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی ابتدایی، متوسطه، فنی و حرفه‌ای، کار و دانش، بزرگسالان، آموزش از راه دور، غیرانتفاعی و پیش‌دبستانی این استان راهی کلاس درس شدند.
به گفته مسئولان اداره کل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد بیش از  75 هزار و 780 نفر در دوره ابتدای، دوره متوسطه اول 30 هزار و 26 نفر، دوره متوسطه اعم از نظری، کاردانش و فنی و حرفه‌ای نیز 23 هزار و 772 نفر در دو هزار و 870 مدرسه در 13 منطقه آموزشی استان مشغول به تحصیل هستند.

همچنین تعداد دانش‌آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد بیش از سه هزار و 500 نفر می باشند که 16 درصد جمعیت دانش‌آموزی این استان را تشکیل می دهند.
جهان محرابی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با ایسنا اظهارکرددانش آموزان این استان در 2850 فضای آموزشی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 500 مدرسه این استان فرسوده هستند.
 

براساس اظهارات مدیرکل نوسازی استان فرسودگی بیش از 500مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از شهر ها و روستاهای کهگیلویه وبویراحمد براساس قیمتی تقریبی هزینه ساخت هر مدرسه با فهرست بهاء سیصدمیلیون تومان نیازمند مبلغی بالغ بر 000/000/000/ 150 میلیارد تومان می باشد که تمام 500مدرسه را تخریب و بازسازی کرد.
دانش آموزان لنده ای حتی در چندین مدرسه شهرستان لنده که برخی از آنان در حاشیه و نزیک به شهرلنده می باشند در کانکس با جمعیتی فشرده و مختلط در حال تحصیل هستند و در حیاط های خاکی مدرسه با سنگ لاخ هایی که هر روزه باعث پارگی لباس ها و آسیب دیدگی بدن دانش آموزان می شود وجود دارد که داغ و حسرت اختلاس هشت هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان را بر روی دستان معصومانشان همانند داغی نمایان کرده است.


 ساختمان  مدرسه راهنمایی شهرک فجر لنده سال های سال است که به دور از چشم مسئولان خاکستر می خورد و در سه سال گذشته به حال خود رها شده است و زمین همجوار آن نیز برای همیشه رنگ ساخت و ساز را به خود نخواهد دید، چرا که اگر این اختلاس بزرگ در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت نمی گرفت به یقین نه تنها این مدارس نیمه کاره بلکه هزاران نمونه از این مدارس در گوشه و نقاط استان و این سرزمین ساخته می شد تا هنوز که هنوز است کودکان ایرانی در سیاه چادرها و ساختمان های که به بادی لرزان هستند تن و جان دانش آموزان ایرانی لرزان این چنین نمی ماند.


به هرحال اختلاس صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان پتکی پولادین بر سر معلمینی است که پس از چندین و چندسال سرمایه گذاری با هدف رسیدگی به مشکلات معیشت و مسکن معلمان بود به یکباره با طوفان اختلاس داغ چندین ساله خدمت در مناطق محرومی که آب و برق و حتی جاده هم ندارند را تازه کرده است و لعن و نفرینشان دامن باعث و بانی آنان را به یقین خواهد گرفت.

داغ حسرت هشت هزار میلیارد اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان بر تن نحیف و صد چاک مدارس نیمه ساخت و کانکس های سرد و لرزان زمستانی دانش آموزان لنده ای خواهد ماند تا ببینند حقوق تضیع شده آنان برخواهد گشت یا نه.
شهرستان لنده دارای 22هزارنفر جمعیت می باشد که در فاصله 208کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
 
منبع: دانا
يکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 3547
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *