800
۰

راه اندازی مراکز ارائه خدمات پیشگیری از ایدز برای کودکان کار

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی مراکز ارائه خدمات آموزشی پیشگیری از بیماری ایدز را برای کودکان خیابانی و کار ایجاد کرده است.
کودکان
کودکان
به گزارش شستون، مجید رضازاده رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ایجاد مراکز درمان اعتیاد ویژه کودکان، اظهار داشت: در حوزه اعتیاد کودکان تا کنون، 2 مرکز درمان اعتیاد کودکان در زاهدان ایجاد شد و پروتکل ایجاد این مراکز تهیه و ایرادات آن گرفته شده است و در نظر داریم تا این مراکز در تهران و شهرهای بزرگ تأسیس شود.
  وی افزود: درمان اعتیاد در کودکان نیاز به همکاری‌های بین بخشی دارد و سازمان بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند کار زیادی انجام دهد، زیرا درمان اعتیاد کودکان نیاز به بیمارستان دارد و در رابطه با درمان نیز وزارت بهداشت باید وارد کار شود و اگر اقدامات دیگری هم لازم باشد، وزارت آموزش و پرورش هم باید روی کار بیاید.   رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در رابطه با درمان اعتیاد زنان، گفت: سازمان بهزیستی در رابطه با درمان اعتیاد زنان اقداماتی را انجام داده است، اما فعالیت‌های جدید بهزیستی در حوزه اعتیاد زنان با رویکرد جدیدی آغاز شده و در نظر گرفته شده است تا در زمان درمان اعتیاد مادران، کودکان آن‌ها نیز در کنارشان حضور داشته باشند.   رضازاده با اشاره به ارائه خدمات پیشگیری از ایدز برای کودکان خیابانی و کار، بیان داشت: با توجه به اینکه برای بیماری ایدز درمانی وجود ندارد، در رابطه با پیشگیری از ایدز در بین کودکان خیابانی و کار، در معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی اقداماتی انجام شده و در نظر داریم تا این خدمات در قالب طرح های آموزشی به کودکان ارائه شود.   وی در پایان گفت: مراکزی به منظور ارائه خدمات آموزشی پیشگیری از ایدز برای کودکان خیابانی ایجاد شده است تا کودکانی که به وسیله شهردای از سطح خیابان‌ها جمع آوری می‌شوند به این مراکز فرستاده شوند، همچنین مراکز روزانه‌ای هم برای این منظور تعبیه شده است.   انتهای پیام/ 
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 3565
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *