800
۰

هیبت سعودی‌ها در هم شکسته است/ موشک بعدی ریاض را هدف قرار خواهد داد

یک عضو هیئت ملی گفتگو کننده یمن در گفتگوهای کویت تاکید کرد که هیبت سعودی‌ها در جنگ یمن در هم شکسته و موشک بعدی مقاومت ریاض را هدف قرار خواهد داد.
حمید
حمید
به گزارش شستون؛ "حمید رزق" عضو هیئت ملی گفتگو کننده یمن در گفتگوهای کویت و یکی از مدیران شبکه "المسیره"  در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم در خصوص آخرین وضعیت جنگ علیه یمن گفت: اتهام علیه یمنی‌ها مبنی بر حمله موشکی به مکه مکرمه نشان دهنده حجم گسترده ناکامی و بحرانی است که سعودی‌ها با آن روبرو شده‌اند، آنان قصد دارند به هر وسیله ممکن از آن خارج شوند و با این رفتار خطرناک خود را از بحران موجود رهایی دهند، سعودی‌ها با خفت و خواری از این شیوه‌های پست استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: تلاش برای هدف قرار دادن مکه مکرمه که برای ما عزیز و محترم است و نسبت دادن آن به یمنی‌ها بی اساس است. سعودی‌ها می‌خواهند با این اقدام فریاد بزنند که اگر من را نجات ندهید آتش این جنگ دامن همگان را خواهد گرفت، این سیاست احمقانه‌ای است که بازتاب چندانی نیز در جهان اسلام و آزادگان نداشت زیرا همگان می‌دانند که سعودی‌ها قصد دارند با اینگونه اقدامات بر جنایت‌های خود علیه ملت یمن سرپوش بگذارند.
هدف قرار دادن مقدسات مسلمانان جو کل جهان را متشنج می‌کند
حمید رزق همچنین گفت: اینگونه رفتارها عدم شایستگی سعودی‌ها برای حکمرانی در شبه جزیره عربستان را اثبات می‌کند این سرزمین مقدس باید از سوی افراد امانتدار و به دور از تفکر وهابیت خطرناک و سعودی‌های وابسته به آمریکا و انگلیس اداره شود. اینگونه اقدامات آل سعود در حقیقت هدف قرار دادن تمام اعراب و مسلمین و تمام جهان است. تلاش برای ایجاد فتنه‌ای به حجم هدف قرار دادن مقدسات مسلمانان به معنی متشنج کردن فضای کل جهان است.
او ادامه داد: متاسفانه سعودی‌ها این مسئله را درک نمی‌کنند و تنها جلوی پایشان را می‌بینند، و از بحرانی که به دلیل مقاومت مردم یمن برایشان پدیدار شد در آن گرفتار شده‌اند و آبروریزی که در جنگ یمن برایشان رخ داده و فاش شدن واقعیت‌هایشان در تمامی زمینه‌ها از جمله نظامی و اقتصادی رنج می‌برند. آنها تلاش می‌کنند به شیوه احمقانه‌ای از بحران فرار کنند.
وی در خصوص هدف قرار گرفتن پایگاه‌های نظامی سعودی در داخل خاک عربستان گفت: اصابت موشک برکان به پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز عربستان، سعودی‌ها و پشتیبانان آنها را شوکه کرد زیرا با گذشت دوسال از آغاز جنگ علیه یمن و علی رغم سخنرانی‌های متعدد فرماندهان و مقامات سعودی در خصوص پیروزی و داشتن دست برتر در میدان، ملت یمن از حالت دفاعی به حالت هجومی تغییر موضع داده است.
حق مشروع یمنی‌ها در دفاع از خود محفوظ است
او توضیح داد: موشک اول پایگاه "خمیس مشیط" را هدف قرار داد، سپس پایگاه نظامی دیگری در "طائف" هدف قرار گرفت و اکنون نیز پایگاه هوایی جده هدف قرار گرفته است، موشک بعدی به طور حتم ریاض را هدف قرار خواهد داد و پس از آن دبی و شاید دوحه هدف قرار خواهند گرفت. به طور حتم ما حق دفاع از خود را داریم و این یک حق مشروع است.
حمید رزق ورود ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فاز تهاجمی علیه دشمن را بسیار موثر دانست و گفت: تغییر استراتژی کمیته‌های مردمی و ارتش یمن در هدف قرار دادن عمق خاک عربستان  بسیار موثر بود و موازنه قدرت در داخل کشور به دلیل این تغییر استراتژی تغییر یافته است، همچنین هیبت سعودی‌ها در هم شکسته است و هرکسی اخبار جنگ یمن را دنبال کند متوجه می‌شوند که سعودی‌ها شکست خورده‌اند و تلاش می‌کنند با دست زدن به جنایت‌های بزرگ بر شکست خود سرپوش بگذارند.
عضو هیئت ملی گفتگو کننده یمن در گفتگوهای کویت در پایان گفت: منطق برتری جویانه سعودی‌ها در یمن در هم شکسته شده است و علی رغم هزینه‌هایی که ملت یمن در این جنگ پرداخت می‌کنند هر روز از این جنگ هزینه‌های بسیار سنگینی را نیز به سعودی‌ها تحمیل می‌کنند و آل سعود همچون ماری که آخرین زهر موجود در بدن خود را خالی می‌کند رو به زوال هستند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 3584
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *