800
۰
گزارش/

گاف بزرگ رژیم سعودی در انتشار ویدئو رزمایش موشکی کره جنوبی

اخیرا رژیم سعودی ادعایی را درباره انصار الله مطرح کرده که برخی رسانه ها گزارش دادند این موضوع با مقاومت یمن مرتبط نیست.
گاف
گاف
به گزارش شستون، به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان؛  در روز های اخیر ارتش رژیم سعودی با مطرح کردن یک دروغ بزرگ به دنبال تخریب چهره نماینده مردم مظالوم یمن (انصار الله) بود.

ارتش پادشاهی عربستان ادعا کرده بود که یک فروند موشک بالستیک به سمت مکه شلیک شده، اما در فاصله 65 کیلومتری مانده به شهر مقدس مکه رهگیری و منهدم گردیده است.

اما اخیرا فیلمی منتشر شده که نشان از گاف بزرگ رژیم سعودی در دروغ پردازی پیرامون موشک های انصار الله را دارد.

**رزمایش موشکی کره جنوبی یا حمله موشکی انصار الله؟!!!!

در حالی که پایگاه ها و رسانه های عربی با انتشار گستردۀ ویدویی از انهدام یک موشک مدعی شده بودند که این موشک توسط انصار الله به سوی مکه شلیک شده، اکنون روشن شده که این ویدیو متعلق به یک رزمایش موشکی در کرۀ جنوبی بوده است.

پایگاه الیوم السابع مصر نوشت کاربران شبکه های اجتماعی، به ویژه عربستانی ها، ویدویی از انهدام موشک بالستیکی متشر کرده اند که مدعی هستند به سوی شهر مکه شلیک شده است. این ویدیو، بازتاب و انتشار فراوانی در پایگاه های خبری عربستانی و عربی داشته و در صدر موضوعات فیس بوک و توییتر قرار گرفته است.

با وجود این، تقریبا هیچ کس از درستی این ویدیو و اینکه موشک نمایش داده شده در آن، واقعا، متعلق به نیروهای یمنی است، اطمینان حاصل نکرده است.  الیوم السابع افزود این ویدیو متعلق به آزمایش سامانۀ دفاع هوایی کرۀ جنوبی است که در تاریخ 8 جولای 2016 (18 تیر 95) در یوتیوب منتشر شده است. 

**حمله موشکی "انصار الله" کدام منطقه از خاک عربستان را هدف قرار داد؟

نیروهای یمنی اخیرا اعلام کردند یک فروند موشک بالستیک ساخت داخل از  نوع برکان «آتشفشان»، را به فرودگاه ملک عبدالعزیز در جده شلیک کردند. موشک شلیک شده با دقت به هدف اصابت کرده و تلفات و خسارات زیادی بر جای گذاشته است. در پی این حمله، مسیرهای منتهی به فرودگاه جده مسدود شد.

منابع یمنی ادعای رسانه‌های عربستان مبنی بر شلیک موشک به سمت مکه مکرمه را تکذیب کردند و اظهار داشتند: پناه بردن به چنین دروغ هایی با هدف گمراه کردن کشورهای منطقه ای، عربی و اسلامی است تا بتوانند از این طریق تجاوز ظالمانه به مردم یمن را قانونی جلوه دهند.

مطرح کردن این اظهارات واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان را نیز در پی داشت. "بهرام قاسمی" سخنگوی دستگاه دیپلماسی در این زمینه می گوید: ادعای حمله موشکی یمنی‌ها به سوی مکه مکرمه از اساس مضحک است.

بهرام قاسمی افزود: توصیه ما به مقامات امارات و عربستان آن است اماکن متبرک و مقدس اسلامی را دستاویز اغراض حقیر سیاسی نکرده و برای جبران ناکامی‌ها و شکست‌های خود به اینگونه جوسازی‌های منافقانه، تفرقه افکنانه و خطرناک متوسل نشوند.

قاسمی اظهار داشت: دینداری و انس و علاقه مردم یمن به اماکن مقدسه اسلامی از وهابیون و سلاطینی که برای حفظ تاج و تخت خود بجای تکیه به امت اسلامی به آمریکا و رژیم صهیونیستی متکی هستند، بیشتر است و حرمت حرمین شرفین را بیش از متجاوزان و قاتلان کودکان نگه می‌دارند.

مسئولین ارتش یمن و جنبش انصار الله اعلام کرده اند که هیچ حمله موشکی به مکه نداشتند که البته طرح چنین ادعاهایی از سوی رژیم سعودی و همپیمانانش با هدف مظلوم نمایی این کشور در جامعه بین المللی مطرح می شود.

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 3610
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *