800
۰

اصلاح مقررات انتخابات در پیش نویس لایحه جامع/ فصل آخر پیش‌نویس لایحه نظام انتخاباتی مربوط به جرائم و مجازات‌ است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در پیش نویس لایحه جامع انتخابات، مقررات انتخابات یکسان‌سازی و ضعف موجود در انتخابات گذشته ساماندهی شد.
امیری
امیری
به گزارش شستون، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ارائه پیش نویس لایحه جامع انتخابات به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه سیاست‌های نظام انتخاباتی در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، پیش نویس لایحه نظام جامع انتخابات هم براساس همین سیاست‌ها و با همکاری بخش‌های مختلف در وزارت کشور تهیه شد.
 
وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی نظام انتخابات از طریق وزارت کشور به دولت ارائه شد، یادآور شد: زمانی که سیاست‌های نظام انتخاباتی در کمیسیون‌های دولت مطرح بود مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی نظام اتنخابات را ابلاغ کردند لذا از آنجایی که پیش نویس لایحه جامع انتخابات باید با آخرین ویرایش سیاست‌های کلی انتخابات تطبیق داده می‌شد، در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت که بنده هم در آن عضویت دارم تصمیم گرفته شد پیش نویس لایحه برای تطبیق کامل با سیاست‌های کلی نظام انتخاباتی مورد بازنگری مجدد قرار گیرد.
 
امیری تصریح کرد: فصل آخر پیش‌نویس لایحه نظام انتخاباتی مربوط به جرائم و مجازات‌ می‌شود؛ لذا بر اساس نظر شورای نگهبان باید در بخش‌های قضایی، قوه قضاییه اظهار نظر کند در حال حاضر هم پیش نویس لایحه در این مرحله قرار دارد و این تصمیم به زودی اجرا می‌شود در نهایت پس از دریافت نظر قوه قضاییه، کمیسیون سیاسی دفاعی دولت پیش نویس لایحه انتخابات را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می‌کند.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: از دولت درخواست کردیم تا روند بررسی پیش نویس لایحه جامع انتخابات را خارج از نوبت در دستور کار خود قرار دهد بنابراین امیدواریم لایحه جامع انتخابات به زودی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های پیش نویس لایحه جامع انتخابات اظهار داشت: در این لایحه مقررات انتخابات مختلف همچون مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شوراها کاملا یکسان‌سازی و هماهنگ و تفاوت‌هایی که در گذشته وجود داشت مرتفع شد، همچنین ضعف و نواقص موجود در انتخابات گذشته ساماندهی و منابع هزینه‌های کاندیداها هم معین خواهد شد.
 
امیری تصریح کرد: در لایحه جامع انتخابات به احزاب و جریان‌های سیاسی نقش داده شده و به نظر می‌رسد بخش قابل توجهی از اشکالات نظام انتخاباتی به وسیله این لایحه رفع و رجوع شود.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: با توجه به نگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش نویس لایحه جامع انتخابات گردآوری شده، در حال حاضر بخش‌های مربوط به سیاست‌های کلی انتخابات هم در آن وجود دارد اما تصمیمی که اخیرا اتخاذ شده این است که پیش نویس لایحه مجددا با سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری مطابقت و به مجلس ارائه شود.

انتهای پیام/
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 3640
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *