800
۰

فرمانده حشدالشعبی به آنکارا هشدار داد/ ترکیه نیروهای خود را از عراق خارج سازد

فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق به دولت ترکیه هشدار داد که نیروهایشان را از پایگاه‌های بشیقه خارج سازند.
thsrh
thsrh
به گزارش شستون، همزمان با پیشروی حمله نیروهای عراقی در تلعفر در نزدیکی موصل، ارتش ترکیه چندین تانک و وسیله نقلیه زرهی دیگر به مرزهای عراق اعزام کرد.
 
در حالی که ارتش عراق به دنبال آزادسازی موصل از دست تروریست‌های داعش است، ترکیه نسبت به پیشروی عراق در عملیات تلعفر ابراز مخالفت کرده است.
 
نیروهای ترک همچنین علی‌رغم مخالفت شدید بغداد، به طور پیوسته در حال هدف قرار دادن نیروهای حزب کارگر کُردستان در شمال عراق هستند.
 
دولت بغداد بارها از ترکیه خواسته که نیروهای خود را به عقب بکشند، اما هیچ تأثیری نداشت.
 
از همین رو، ابومهدی المهندس، فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق به دولت ترکیه توصیه کرد که نیروهایشان را از پایگاه‌های بشیقه بیرون ببرند. این هشدار در حالی داده می‌شود که دولت ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که قصد دارد در عملیات موصل سهم داشته باشد.
 
نیروهای عراقی در تلاش برای رسیدن به مرکز شهر موصل هستند. بر اساس گفته‌های نخست وزیر و وزیر خارجه عراق تاکنون هیچ نیروی خارجی‌ای در روی زمین در این عملیات حضور نداشته است و مردم عراق خود به دنبال آزادسازی سرزمین خود هستند.
 
در چند روز گذشته حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بر سر عملیات موصل با یکدیگر مشاجرات زیادی داشتند. رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که موصل بخشی از ترکیه بوده است، در مقابل، نخست وزیر عراق نیز اظهار داشت که ترکیه در زمان امپراتوری عباسیان بخشی از عراق بوده است.
  منبع: دانا
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 3665
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *