800
۰

اعتراض جوانان غرب افغانستان علیه حملات هوایی آمریکا به ولایت «قندوز» + تصاویر

جوانان ولایت هرات در غرب افغانستان با برگزاری تجمع اعتراض‌آمیزی، حملات هوایی آمریکا به ولایت قندوز و کشتار غیرنظامیان را محکوم کردند.
hdfsh
hdfsh
به گزارش شستون، صبح امروز جوانان هراتی در غرب افغانستان با برپایی تجمع اعتراض آمیز، حملات هوایی آمریکا در ولایت قندوز در شمال این کشور و کشتار 35 غیرنظامی افغان را محکوم کردند.
معترضان با در دست داشتن پلاکارد، پارچه نوشته و دادن شعارهایی علیه آمریکا، خواستار پیگیری عاملان کشتار غیرنظامیان قندوز شدند.
این جوانان در «قطعنامه دادخواهی» خود اعلام کردند که حملات نیروهای آمریکایی در قندوز که منجر به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه بویژه کودکان و زنان شد، محکوم است.
در این قطعنامه از دولت کابل نیز خواسته شده است تا عاملان این اقدامات و خود سری‌های مکرر نیروهای گستاخ آمریکایی  از طریق مراجع بین‌المللی پیگری شود و دولت تنها به یک ابراز تاسف اکتفا نکند.
جوانان غرب افغانستان در بخش دیگری از این قطعنامه تاکید کردند که جنگ جاری در افغانستان توطئه بیگانگان است و دولت باید برای آوردن صلح برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد چرا که حفظ جان، مال و ناموس مردم افغانستان از وظایف دولت این کشور است.
معترضان اعلام کردند که رهبران حکومت وحدت ملی بجای توجه به شرایط بد مردم افغانستان، درگیر اختلافات سیاسی و تقسیم قدرت شده‌اند و اگر دست از این اختلافات برندارند، نفرین تاریخ دامنگیر آنها خواهد شد.









 
منبع: تسنیم
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 3668
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *