800
۰

نمونه‌های زیادی از تقلب در انتخابات آمریکا وجود داشته است

یک تحلیلگر سیاسی و فعال عدالت اجتماعی آمریکایی گفت: گرچه دونالد ترامپ مدعی یک بازی ناپاک در انتخابات آمریکا شده؛ آن هم به خاطر اینکه احتمالا شکست خواهد خورد، ولی واقعا نمونه‌هایی از تقلب در انتخابات آمریکا وجود داشته است.
reshgrf
reshgrf
به گزارش شستون؛ مایلس هوئینگ" نامزد حزب سبز برای انتخابات کنگره و تحلیلگر سیاسی در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم، تاکید کرد: نمونه‌های کافی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته آمریکا وجود دارد که در انتخابات یا مهندسی و تقلب شده یا انتخابات به صورتی کنترل شده که به نفع یکی از نامزدها باشد.
وی در پاسخ به این سئوال که "چه کسی برنده نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد شد"، تاکید کرد: اگر تحولات مربوط به رسوایی اخیر ایمیل‌ها، موجب ویرانی باورنکردنی در حزب دموکرات نشود، شخصی که احتمالا پیروز خواهد شد، هیلاری کلینتون خواهد بود. البته برنده واقعی انتخابات 2016، بانک‌ها، صنعت نفت، تولیدکنندگان سلاح و صنایع بیمه بهداشت و درمان و دارویی خواهند بود، همین طور شرکت‌های دیگری که همواره تعیین کرده‌اند چه کسی در کاخ سفید به قدرت بنشیند. برچسب‌ها و شخصیت‌ها معنا و مفهوم چندانی ندارند. اوباما خود را یک ترقی خواه بزرگ معرفی کرد که قصد داشت سیاست‌های نادرست جورج بوش را اصلاح کند. در واقع، او دنباله رو سیاست‌های بوش بود، به خصوص با سیاست‌هایش در قبال بانک‌ها و جنگ و بزرگترین دریافت کننده کمک از موسسات مالی بوده است. این بار نامزد دموکرات به دنبال فریب دادن کسی نیست. دلیل نخست برای کسانی که به کلینتون رای می‌دهند این است که از ترامپ متنفر هستند. دلیل رای دادن به ترامپ نیز مشابه همین است، ولی کلینتون واقعا دارای سابقه فساد و جنگ طلبی است.
این تحلیلگر آمریکایی درباره اظهارات ترامپ درباره احتمال تقلب در انتخابات این کشور، گفت: وقتی کسی در انتخابات شکست می‌خورد این ساده است که ادعا کند یک بازی کثیف وجود داشته است. ترامپ با طرح این مساله به گونه‌ای پیش دستی کرده و بیان نموده است که به خاطر تقلب در انتخابات، شکست خواهد خورد. البته تاکنون هیچ سند و مدرکی برای اثبات تقلب در انتخابات ارائه نشده، چرا که انتخابات هنوز برگزار نشده است. ولی ما نمونه‌هایی از تقلب در انتخابات و کنترل انتخابات به نفع یکی از نامزدها داریم.
رئیس جمهور کندی در انتخابات 1960 به پیروزی رسید در حالی که ظاهرا تقلب در انتخابات شیکاگو به وقوع پیوسته بود. ریجارد نیکسون و حزبش قصد اعتراض به نتایج انتخابات را داشتند ولی به این نتیجه رسیدند که این اقدام می‌تواند به ضرر کشور باشد. با همه دسیسه‌های حزب جمهوریخواه در سال 1971 آنها موفق شدند تا به جورج مک گاورن برای احراز نامزدی حزب دموکرات کمک کنند تا در مقابله با نیکسون در انتخابات شکست بخورد. و اخیرا در سال 2000 اتفاقاتی که در فلوریدا افتاد و دادگاه عالی آمریکا از جورج بوش حمایت کرد و وی عملا نتایج انتخابات را از ال گور ربود. تقلب انتخابات یک روند تمام آمریکایی است.
این مفسر سیاسی در پاسخ به سئوالی درباره احتمال تقلب کلینتون برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این ابلهانه خواهد بود اگر تصور کنیم که کلینتون اگر مطمئن شود که در رقابت با ترامپ شکست می‌خورد، هر کاری را برای تغییر نتیجه انتخابات به نفع خودش انجام نخواهد داد. گرچه تاریخ نشان داده است که سیستم رای گیری ماشینی در آمریکا گاهی اوقات به نفع جمهوریخواهان بوده ولی این بار ظاهرا قدرت سیاسی جمهوریخواهان از کلینتون عقب مانده است. هک کردن سیستم انتخابات یکی از راهکارهای تقلب است ولی همانطور که قبلا در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات مشاهده کردیم، این تنها راه و حتی موثرترین راه نیست. با تقلب در انتخابات، مساله عدالت در معرض افکار عمومی قرار خواهد گرفت. رسانه‌ها در رقابت کلینتون علیه برنی سندرز، کاملا پشت کلینتون درآمدند.
وی در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا مکانیسم شفافی برای نظارت بر روند انتخابات و نتایج رسمی وجود دارد، تاکید کرد: با 50 ایالت، ناحیه کلمبیا و مستعمرات ما در خارج، مکانیزم‌های انتخاباتی مختلفی وجود دارد. سهولت هک شدن سیستم رای گیری الکترونیکی به خوبی اثبات شده است. افتضاح فلوریدا در سال 2000 نشان داد که سیستم رای گیری کاغذی محدودیت‌های زیادی دارد. تقلب در جریان رای گیری در همه جا امکان پذیر است. انتخابات اولیه بالتیمور در سال 2016 با توجه به چنین ادعاهایی تهدید شد.
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 3669
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *