800
۰

روستایی در 17 کیلومتری مرکز استان بدون گاز و آب شرب/ داشته اهالی این روستا فقط برق است!+تصاویر

اهالی روستای گودالی سلاخ از توابع شهرستان بجنورد با گلایه از کمبود زیرساخت های اصلی در این روستا، گفتند: روستای سلاخ بعد از انقلاب فقط برق رسانی شده است.
thrse
thrse
به گزارش شستون؛ روستای گودالی سلاخ با بیش از 20 خانوار و 80 نفر جمعیت در فاصله 17 کیلومتری شهرستان بجنورد، از امکانات آب شرب ، گاز؛ خانه بهداشت، نانوایی و.. برخوردار نبوده و عدم اجرای طرح هادی و مقاوم سازی منازل، تصرف مراتع و چراگاهها که از معضلات و مشکلات اساسی آنهاست مردم را به چالش کشانده است .
با در نظر داشتن چنین مشکلات و کمبودهایی آیا سرمایه گذاری در چنین جاهایی هزینه می کند؟ آیا جوانان که امروزه دسترسی به تکنولوژها پیدا کردند با در نظر داشتن امکانات رفاهی در شهر های بزرگ، آیا زندگی در چنین روستاها را انتخاب می کنند؟

 محمدرضا ایزدی یکی از اهالی روستای گودالی سلاخ در گفتگو با خبرنگار بجنا، گفت: روستای گودالی سلاخ با اینکه در 17 کیلومتری مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد اما مسئولان بجنورد توجه ای به این روستا ندارند.
وی افزود: روستای گودالی سلاخ نانوایی ندارد و مردم روستا به روش سنتی پختن نان تنوری ، نان خود را تامین می کنند.
وی با بیان اینکه مردم روستای ما از نعمت گاز محروم هستند، اظهار کرد: مردم روستا از نبود گاز رنج می برند و در زمستان و هوای سرد از چراغ های نفتی برای گرم کردن خانه ها استفاده می کنند.
ایزدی گفت: روستای گودالی سلاخ قبلا بالای 500 خانوار جمعیت داشت اما الان 20 خانوار جمعیت دارد وبیشتر مردم روستا به خاطر خرابی راه ونبود امکانات به بجنورد کوچ کرده اند.

یکی دیگر از اهالی این روستا با بیان اینکه به فرمانداری وبخشداری نامه زدیم می گویند بودجه نداریم ، افزود: بخشداری مرکزی در جواب نامه گفته است فقط برای روستاهای بالای20 خانواراعتبارتخصیص می یابد و چون این روستا نتوانسته جمعیت مذبوررا داشته باشد اعتبارمالی تعلق نمی گیرد.
به گفته وی، وضع جاده روستا مناسب نیست و مسئولان ذی ربط بدون توجه به وضعیت بسیار بد جاده خاکی گودالی سلاخ، این جاده را به حال خود رها کردند.
وی با بیان اینکه خرابی راه روستا مشکل بزرگی برای کشاورزان و باغداران است، افزود: پیگیری های بسیار زیادی برای مناسب سازی این جاده داشته ایم، فرمانداری و بخشداری این شهرستان فقط پاسخ می دهند که اعتبار به این روستا تعلق نمی گیرد.
یکی دیگر از اهالی روستای گودالی سلاخ در گفتگو با خبرنگار بجنا، با اشاره به وضعیت درس خواندن دانش آموزان این روستا، گفت: این روستا مدرسه دارد اما به دلیل نبود معلم دانش آموزان برای تحصیل به بجنورد سفر می کنند.

وی در بخشی دیگر از سخن خود به وضعیت آب شرب این روستا نیز اشاره کرد و گفت: این روستا یک چشمه دارد و با لوله گذاری هر محله ای یک شیرآب دارد و مردم فقط از همان استفاده می کنند.
او از نبود خانه بهداشت در این روستا گلایه کرد و گفت: علیرغم اهمیت مسئله بهداشت و درمان به ویژه در مناطقی با امکانات کمتر، هنوز روستای ما خانه  بهداشت ندارند.
وی افزود: روستای گودالی سلاخ  در 17 کیلومتری شهر بجنورد با جمعیتی بیش از 20 خانوار از روستاهایی است که تاکنون صاحب خانه بهداشت نشده است.
اهالی این روستا در پایان گفتند: انتظار ما از دولتی که با شعار تدبیر و امید روی کار آمده است این است که به مناطق محروم توجه بیشتری راستای رفع محرومیت های آنان داشته باشد.
 
منبع: دانا
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 3684
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *