کاهش بودجه دفاعی ‌به صلاح مملکت و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست

23 آبان 1395 ساعت 8:29

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ‌وجه با توجه به شرایط حساس منطقه کاهش بودجه دفاعی کشور به صلاح مملکت و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.


به گزارش شستون؛ سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه افزایش بودجه دفاعی کشور از اقدامات مناسبی بود که مورد تأکید همه نمایندگان مجلس است، اظهار داشت: با اقدامات به موقع نمایندگان مجلس کاهش بودجه دفاعی کشور مورد تجدید نظر دولت قرار گرفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یکی از مزایای لایحه بودجه 95 را افزایش بودجه دفاعی کشور دانست و گفت: به‌واسطه فشارهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شرایط فرامنطقه‌ای دولت مجبور به تجدیدنظر در اصلاحیه لایحه بودجه 95 مبنی بر کاهش بودجه دفاعی کشور شد.
جاسمی تقویت بودجه دفاعی کشور را در شرایط حساس کنونی بسیار مهم دانست و عنوان کرد: خوشبختانه دولت قول مساعد داده است که افزایش بودجه دفاعی کشور در لایحه بودجه امسال لحاظ شود و به هیچ‌وجه با توجه به شرایط حساس منطقه کاهش بودجه دفاعی کشور به صلاح مملکت و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی با اشاره به فرمایش امام خامنه‌ای فرمانده کل قوا مبنی بر افزایش آمادگی نیروهای مسلح و دفاعی کشور بیان کرد: این یک دستورالعمل است، و ایشان همواره بر ضرورت تقویت توان دفاعی و تهاجمی کشور و افزایش قدرت نظامی ایران اسلامی تأکید می‌کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی در تبیین دلیل تأکید بر لزوم افزایش توان و گسترش صنایع دفاعی کشور، افزود: در شرایطی که قدرتهای زورگوی دنیا، مدعی تسلط خود بر جهان هستند و به هیچ سازمان و نهادی هم پاسخگو نیستند، باید توان و قدرت دفاعی را افزایش داد تا قدرتهای زورگو، احساس تهدید کنند.
وی با بیان اینکه همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند طرحهای هوافضا، ماهواره و هسته‌ای نباید به هیچ وجه کُند، نیمه‌تعطیل یا متوقف شود، گفت: رهبر معظم انقلاب گزارشهای موجود درباره کُند شدن یا توقف طرحهای کلان تحقیقاتی در عرصه‌های مهمی همچون هوافضا، ماهواره، هسته‌ای را مایه نگرانی خواندند.
جاسمی توقف حرکت علمی ایران در طرحهای هوافضا را از اهداف اصلی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و عنوان کرد: بنابراین نمایندگان مجلس باید با حساسیت زیاد نسبت به این موضوع پیگیر باشند و در صورت نیاز جلوی این اقدامات را بگیرند.
 
منبع: تسنیم


کد مطلب: 3784

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/3784/کاهش-بودجه-دفاعی-به-صلاح-مملکت-نظام-جمهوری-اسلامی-ایران-نیست

شستون
  https://shastoon.ir