800
۰

اعتماد به ایران، باعث امنیت پاکستان می‌شود/ در آمریکا هیچ برنده‌ای وجود ندارد

رهبر حزب «نظام مصطفی» در پاکستان با اشاره به شرایط جاری منطقه و جهان گفت که در انتخابات آمریکا هیچ برنده‌ای نیست و آنها تابع سیاستی واحد هستند بنابراین برای برقراری امنیت در پاکستان باید به ایران اعتماد کرد.
ehsehs
ehsehs
به گزارش شستون؛‌ «حاج محمد حنیف طیب» رهبر حزب «نظام مصطفی»، وزیر سابق نفت و «بنیانگذار انجمن دانشجویان مسلمان» پاکستان است که در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم در لاهور تاکید کرد که ایران  کشور همسایه  اسلامی ماست. در وضعیتی که دنیا با تنش‌های فرقه‌ای روبرو است، ما نمی‌توانیم  برای برقراری امنیت، نقش ایران را نادیده بگیریم. بنابراین باید برای برقراری امنیت  به ایران اعتماد کنیم.
در ادامه گفت‌وگوی تسنیم با حنیف طیب را می‌خوانید:
تسنیم :آیا دولت‌های اسلامی نسبت به انتخاب دونالد ترامپ،خوشبین هستند؟
با موفقیت دونالد ترامپ و شکست هیلاری کلینتون  در انتخابات آمریکا،  مسلمانان  بویژه مسلمانان پاکستانی خوشبین نیستند. زیرا در آمریکا هیچ برنده‌ای وجود ندارد  آنها فقط سیاست‌های مشخص شده این کشور را پیش می‌برند.
تسنیم : به نظر شما دلیل آن چیست ؟
ما  در چند سال اخیر دیدیم که آمریکا در تمام درگیری‌های انجام شده در تمام  دنیای اسلام ازجمله؛ افغانستان، عراق، سوریه، فلسطین، لیبی، کشمیر و در کشورهای  سیاست‌های خود را اعمال می‌کند.
تسنیم: آیا راهی برای تغییر سیاست‌های کشورهای اسلامی وجود دارد؟
یک راه برای  تغییر سیاست‌های این کشور‌ها این است که کشورهای مسلمان  متحد شوند  ولی متاسفانه  تمام کشورهای اسلامی علیه یکدیگر مشغول جنگند.
تسنیم: مسلمانان مقیم آمریکا در چنین وضعیتی   چه می‌کنند؟
رئیس جمهور جدید آمریکا بارها در مورد مسلمانان مقیم آمریکا، ایده‌ها و خیالات تلخی را  اظهار کرده است  و این را نمی‌توان  پنهان کرد. به همین خاطر عالم اسلام نباید توقع کمکی از آمریکا داشته باشد و سیاست آمریکا را در امور خود دخیل کند.
تسنیم: دولت‌های مسلمان در این وضعیت چه اقدامی می‌توانند انجام دهند؟
از دولت‌های مسلمان خواهش می‌کنم به جای اینکه قربانی توطئه‌های آمریکا و ریختن خون یکدیگر شوند، با هم متحد شده  و اقدامی مشترک انجام دهند و  برای توسعه و ترقی  مسلمانان  نقش مثبت ایفا کنند.
تسنیم: در چنین وضعیتی پاکستان در مقابل  همسایگان خود، چه نقشی را می‌تواند ایفا کند؟
همان طور که پاکستان مستحکم و قوی است، بر منابع خود تکیه خواهد کرد و جلوی موسسات مالی بین المللی دست دراز نخواهد کرد. پس پاکستان می‌تواند در وضعیت کنونی  آمریکا، انگلیس  و هند را به تغییر رویه  مجبور کند.
تسنیم: درمورد روابط پاکستان با ایران چه نظری دارید؟
ایران کشوری مسلمان و همسایه ماست، در جهانی که  تعصب‌های کورکورانه فرقه گرایی وجود دارد، برای برقراری امنیت نقش  ایران را نمی‌توانیم نادیده بگیریم. ما باید برای برقرای امنیت به ایران اعتماد کنیم.
 
منبع: تسنیم
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 3813
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *