800
۰

چرا صندوق ذخیره فرهنگیان در اروپا نماینده دارد؟/ شرکت‌های ایرانی و انتصاب نماینده خارجی

شهاب‌الدین غندالی مدیر عامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان حکم انتصابی برای فردی به عنوان نماینده این صندوق در اروپا صادر کرده بود، حال دلیل این انتصاب با توجه به اینکه تمام شرکت‌های تابعه صندوق، ایرانی هستند، چه بوده است؟
reshes
reshes
به گزارش شستون؛ موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان که بزرگترین هلدینگ اقتصادی آموزش و پرورش محسوب می‌شود، این روزها دارای تلاطم و شرایط دگرگونی به سر می‌برد.
تعداد زیادی از فرهنگیان کشور و تعدادی هم از بازنشستگان فرهنگی عضو این صندوق هستند و ماهیانه حق عضویت از حقوق آنها کسر و به حساب این صندوق واریز می‌شود.
فارغ از اتفاقات گذشته و رسیدگی‌های قوه قضائیه و ورود مجلس شورای اسلامی در بحث تحقیق و تفحص از این صندوق، موضوع دیگری پیرامون این صندوق جالب توجه است.
شهاب الدین غندالی مدیر عامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان در تاریخ 23 مهر 1392 به این هلدینگ بزرگ آمد و مدتی بعد حکم انتصاب عجیبی را برای یک فردی صادر کرد.
«شاهرخ میرزا حسینی» با حکم غندالی به عنوان نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در اروپا منصوب شد. میرزاحسینی ساکن مجارستان و دارای کالج در شهر بوداپست است. این انتصاب در نوع خود سؤال برانگیز بود، زیرا تمام شرکت‌های تابعه این صندوق در ایران مشغول فعالیت هستند و هیچ شرکتی در خارج از کشور با موضوعیت صندوق ذخیره فرهنگیان وجود نداشت و ندارد؛ سوال اینجاست که دلیل این انتصاب چه بود؟

حکم انتصاب نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در اروپا
حال اینکه غندالی چرا در ابتدای ورود خود به صندوق ذخیره فرهنگیان حکم انتصاب میرزاحسینی را صادر می‌کند و مدتی بعد یعنی در نوروز 1393 به همراه مشاور ارشد خود به اروپا سفر می‌کند و مدت زمانی را در مجارستان می‌ماند؟ البته ظاهرا علت سفر به این کشور را رایزنی در خصوص موضوعات اقتصادی عنوان می‌کنند.
گفته می‌شود که وی یک کالج در بوداپست مجارستان دارد و در آنجا پذیرای دانش‌آموزان و دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل است، البته یک مدرسه بین المللی در تهران هم با نام همان کالج با کمک دوستان خود در تهران تأسیس و مبادرت به پذیرش و اعزام دانش‌آموزان به کالج خود در مجارستان می‌کند.
ارتباط غندالی با میرزاحسینی و نوع تعامل و همکاری با وی جالب توجه است، زیرا نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در اروپا ظاهرا حقوق ارزی هم از این صندوق دریافت می‌کند، اما اینکه چه خدماتی میرزاحسینی به صندوق ذخیره فرهنگیان و یا شخص غندالی می‌داد و خواهد داد مشخص نیست.
اینکه دستگاه قضایی کشور و کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان به موضوع شخص «نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در اروپا» توجه ویژه داشته باشد و مشخص شود که آیا او حقوق ارزی از این صندوق که متعلق به فرهنگیان است دریافت می‌کرده یا خیر، از اختیارات نهادهای نظارتی است.
امیدواریم شرایط آرامی در صندوق ذخیره فرهنگیان حاکم شود و افراد خاطی و کسانی که از حقوق حقه فرهنگیان سوء استفاده کرده‌اند، پاسخ‌گوی این موضوعات باشند.
  منبع: دانا
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 3841
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *