800
۰

رکورد بیکاری در کشور شکسته شد اما آمار دولت افزایش اشتغال را نشان می‌دهد/ شگرد دولت یازدهم عبور چراغ خاموش از کنار آمار واقعی است

عبدالمجید شیخی گفت : شگرد دولت یازدهم عبور چراغ خاموش از کنار آمار واقعی اقتصادی بوده است و اکنون هم که نرخ بیکاری افزایش یافته است باز آن ها خلاف این امر صحبت می کنند.
rgegreg
rgegreg
به گزارش شستون؛  اکنون با گذشت سه سال و نیم از عمر دولت یازدهم هنوز وعده های انتخاباتی روحانی در زمینه اشتغال محقق نشده است و بر طبق آخرین خبرها رئیس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ۱۸.۵درصد اعلام کرده است و می گوید حدود یک‌میلیون نفر از تحصیل‌کرده‌های فوق‌دیپلم به بالا بیکارند.
این در حالی است که رییس جمهور با وجود آمارهای موجود همچنان از ایجاد اشتغال برای جوانان سخن می گوید و در آخرین سخنرانی خود در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات هم بیان داشته است که اگر نتوانستیم برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم، انقلابی نیستیم.
عبدالمجید شیخی عضو هیئت علمی و استاد اقتصاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار کرمان ۱۴۰۰ در رابطه با نرخ بیکاری در کشور می گوید : یکی از واضح ترین پیامدهای سیاست ولنگاری واردات در دولت ، افزایش نرخ بیکاری است زیرا واردات بیشتر منجر به وابستگی شدید تر ما به غرب و کاهش اشتغال می شود .
وی افزود : ورود چمدانی کالا به کشور و اقداماتی که شرکت های دولتی و وزراتخانه ها با بستن قرارداد با بیگانگان انجام داده اند باعث بیکاری بخش خصوصی شده است و بر طبق آمار نرخ بیکاری حدود ۱۲٫۷ درصد رسیده است .
عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان این که رکود بیکاری در کشور در چهار دهه گذشته زده شده است خاطر نشان کرد : با وجود این رکورد شکنی باز دولتی ها آمار افزایش اشتغال را ارائه می دهند و متاسفانه حرف و عملشان با هم ۱۸۰ درجه ضدیت دارد.
شیخی ادامه داد : هدف از ارائه آمارهای متناقض به مردم تبلیغات است و دولتی ها هر کجا لازم باشد شاخص و آمار می سازنند همانند تورم نقطه ای و یا آمار واقعی برای مردم منتشر نمی کنند و اگر هم انتشار دهند هرگز به روی خود نمی آورند و به جامعه حقیقت را نمی گویند.
وی در پایان اظهار داشت : شگرد دولت یازدهم عبور چراغ خاموش از کنار آمار واقعی اقتصادی بوده است و اکنون هم که نرخ بیکاری افزایش یافته است باز آن ها خلاف این امر صحبت می کنند.
 
منبع: دانا
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 3862
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *