800
۰
به همت بانوی کارآفرین بسیجی انجام شد؛

احیای هنر گلیم بافی بلوچستان در شهر سیرکان

به همت بانوی کارآفرین بسیجی هنر گلیم بافی بلوچستان که رو به فراموشی سپرده شده، احیا شد.
گلیم
گلیم
به گزارش شستون، رحیمه درازهی بانوی کارآفرین بسیجی سیرکانی با راه اندازی کارگاه گلیم بافی، این هنر که رو به فراموشی سپرده شده بود را دوباره احیا کرد.
وی در گفت و گو با شستون هدف از این کار را احیای فرهنگ منطقه عنوان کرد و ادامه داد: مدت سه ماه است که با همکاری خواهرش و یکی از نزدیکان خود در منزل کارگاه گلیم بافی را راه اندازی کرده است.
وی با اشاره به اینکه احساس می کند نسبت به معرفی فرش بلوچی بی مهری شده است، خاطر نشان کرد: نقوشی که در گلیم بلوچستان به کار می رود با نقوشی که در سوزن دوزی استفاده می شو تلفیق شده است.
بانوی کارآفرین بسیجی افزود: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سراوان وی را در راه اندازی کارگاه گلیم بافی و احیای فرهنگ بومی حمایت کرده است.
درازهی عدم وجود سرمایه کافی در این زمینه را یکی از اساسی ترین مشکلات عنوان کرد و گفت: در این راستا می طلبد مسئولین از افرادی که در زمینه خود اشتغال زایی و کارآفرینی فعالیت دارند، حمایت بیشتری را انجام دهند و بازار فروش مناسبی را ایجاد کنند تا کارهایشان از رونق بیشتری برخوردار شود.
وی از بومیان سرمایه دار منطقه خواست تا با سرمایه گذاری در این زمینه برای ترویج فرهنگ گلیم بافی در بلوچستان قدم جلو بگذارند.
 
 
انتهای پیام/1319
 
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 3894
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *