800
۰
در نشست تخصصی شاخص های ساماندهی امور جوانان مطرح شد؛

تغییر الگوی رفتاری عامل افزایش طلاق است/روی آوردن به شغل های کاذب نشأت گرفته از بیکاری است

در نشست تخصصی شاخص های ساماندهی امور جوانان تغییر الگوی رفتاری به عنوان عامل افزایش طلاق مطرح شد.
نشست
نشست
به گزارش شستون، عصر امروز نشست تخصصی شاخص های ساماندهی امور جوانان با حضور کلاشلو معاون مرکز مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان، کلانتری معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، معاون سیاسی فرماندار سراوان، رئیس اداره ورزش و جوانان، بخشدار و دیگر مسئولین و جوانان در سالن اجتماعات فرمانداری سراوان برگزار شد.
کلاشلو معاون مرکز تحقیقات راهبردی وزارت ورزش و جوانان در این نشست گفت: در ماده 112 قانون برنامه چهارم توسعه، اولین سند ملی ویژه ساماندهی امور جوانان تدوین شد که حوزه چالش ها و موضوعات مربوط به جوانان بر اساس مطالعات و اسناد پشتیبان سیزده موضوع شناسایی شد.
وی با اشاره به اینکه میانگین اوقات فراغت جوانان کشور در هفته بین 28  تا 30 ساعت است، خاطر نشان کرد: در ستاد امور جوانان باید برنامه ریزی شود که سهم هر ارگان برای پر کردن اوقات فراغت جوانان به چه میزان است و هر دستگاه بر اساس سلایق و علایق خود تصمیم گیری نکند.
معاون مرکزتحقیقات راهبردی وزارت ورزش و جوانان  به اهمیت تعامل و همبستگی میان سمن ها در شهرستان اشاره کرد و  افزود: آمار طلاق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است زیرا فرد گرایی افزایش یافته و الگوهای رفتاری و تعامل های اجتماعی تغییر کرده کرد.
کلاشلو از فضای مجازی به عنوان شمشیر دولبه تاثیر گذار در مناطق مرزی یاد کرد و گفت: شاخص های جوانان باید در برنامه پنجم باید تبیین و تدوین شود تا دستگاه ها بتوانند بر اساس یک سیاست مشترک حرکت کنند.
وی خاطر نشان کرد: چالش های جوانان از 13 موضوع به 17 موضوع در برنامه پنجم نسبت به برنامه چهارم افزایش یافته است.
ابراهیم کیخا معاون سیاسی فرماندار شهرستان سراوان در این نشت به جوان بودن جمعیت شهرستان، قرار گرفتن در خط مقدم تهاجم فرهنگی، داشتن مرز گسترده با کشور پاکستان اشاره کرد و بالا بودن آمار بیکاری، با لا بودن آمار اعتیاد، بیشترین مشاغل کاذب که نشأت گرفته از بیکاری است که  دامنگیر جوانان شده است.
وی جوانان را آینده سازان هر جامعه بر شمرد و ادامه داد: علت معضلات امنیتی، طلاق، روی آوردن به اعتیاد و گرایش در تفکرات انحرافی بیکارای جوانان است که در این راستا اقدامات مثبتی انجام نشده است.
معاون سیاسی فرماندار سراوان به قانونی شدن گسل های مرزی برای ایجاد شغل های آبرومند در سراوان تأکید کرد تا فاصله ای که بین مسئولین و مردم ایجاد شده است از بین رود.
کیخا با توجه به ظرفیت های موجود در سراوان گفت: کلکسیون معادن در کوه سفید وجود دارد که باید زیر ساخت های لازم برای تردد کارشناسان و مهندسین فراهم شود تا تحول عظیم در منطقه ایجاد شود.
 
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب: 3992
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *