800
۰

از شرایط بحرانی اداره سهام عدالت تا تورم 7.5 درصدی آبان ماه

شرایط بحرانی سهام عدالت، اعلام نرخ تورم، راهکار خروج از رکود از جمله مهمترین اخبار اقتصادی در هفته ای که گذشت بود.
سهام
سهام
به گزارش شستون، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  شرایط بحرانی اداره سهام عدالت یکی از مهمترین اخبار اقتصادی در هفته ای که گذشت بود بطوریکه کارشناسان معتقدند دولت باید زودتر تکلیف آن را مشخص کند.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است که نحوه اداره سهام عدالت بحرانی است و اگر دولت در مورد تعیین تکلیف  آن زودتر اقدام نکند؛مجلس ظرف هفته های آتی با طرح تدوین شده در این رابطه به تعیین تکلیف در این موضوع خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه در مجموعه سهام عدالت مافیایی 250 نفره تشکیل شده ،عنوان کرد: سهام عدالت با وضعیت فعلی ،بیشترین لطمه را به اقتصاد و مردم به عنوان سهام داران وارد می کند.
 
از شرایط بحرانی اداره سهام عدالت تا تورم 7.5 درصدی آبان ماه     اما  دیگر رویداد اقتصادی در هفته ای که گذشت  موضوع سومین واگذاری سازمان خصوصی سازی بود که براین اساس در اول و دوم  آذرماه هفت مزایده برای واگذاری چند بنگاه دولتی در دستور کار سازمان خصوصی سازی قرار گرفت.به گفته رئیس کل سازمان خصوصی سازی دوبنگاه از طریق فرابورس و پنج بنگاه دیگر به مزایده گذاشته خواهد شد که در مجموع این هفت بنگاه ارزشی بالغ بر 1200 میلیارد تومان دارد.
  سهام شرکت های پالایش نفت کرمانشاه، پتروشیمی ابن‌سینا همدان ،پتروشیمی دماوند، شرکت مقره ‌سازی ایران،شرکت عمران و مسکن‌سازان ایران گلستان،شرکت پیمانکاری کارهای زیربنایی آب پیماب  و املاک شرکت نخکار  ازجمله این بنگاه ها بوده اند.
  همچنین در هفته ای که گذشت ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 در اطلاعیه ای اعلام کرد که :با عنایت به پایان زمان اجرای سرشماری به شیوه حضوری و نظربه اینکه برخی از خانوارهای کشور در سرشماری شرکت نکرده و در زمان مراجعه مامور سرشماری در محل سکونت خود حضور نداشتند، به اطلاع هموطنان می رساند سامانه سرشماری اینترنتی مجددا به مدت 2 روز از ساعت 8 صبح روز چهارشنبه مورخ 3 آذر سال جاری، لغایت ساعت 24 روز 5شنبه مورخ 4 آذر برای دریافت اطلاعات این خانوارها در دسترس است و خانوارها با مراجعه به این سامانه به آدرس: sarshomari95.ir  می توانند اطلاعات خود را تکمیل و با دریافت کد آماری از انجام سرشماری خود اطمینان حاصل نمایند.     //
جزییات دیگر اخبار اقتصادی به شرح ذیل است:   راهکار خروج از رکود چیست؟ یک کارشناس اقتصادی گفت: تحریک تقاضا، ارائه تسهیلات به تولیدی ها ، فروش اوراق قرضه و کاهش سود تسهیلات بانکی نیز از جمله عواملی است که می تواند تا حدودی بر وضعیت رکود غلبه کند.     شرکت های اقماری شگردی برای مقابله با خصوصی سازی واقعی/بخش خصوصی حقیقی آینده اقتصاد کشور را تضمین می کند دخالت و تصدی گری دولت در امور اقتصادی حتی با درصد خیلی کم تهدیدی برای توسعه اقتصاد کشور محسوب می شود و واگذاری ها می بایست به صورت درست و به بخش خصوصی واقعی انجام گیرد.   سومین واگذاری سازمان خصوصی سازی رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت:در هفته اول آذرماه هفت مزایده برای واگذاری چند بنگاه‌ دولتی در دستور کار سازمان خصوصی‌سازی است.     //     شرایط بحرانی اداره سهام عدالت/نمایندگان به دنبال تعیین تکلیف نهایی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:اگر دولت در مورد تعیین تکلیف سهام عدالت زودتر اقدام نکند مجلس ظرف هفته های آتی با طرح تدوین شده به تعیین تکلیف این موضوع خواهد پرداخت.     سرشماری نفوس و مسکن تمدید شد سامانه سرشماری نفوس و مسکن، به مدت دو روز از ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 3 آذر لغایت پنج‌شنبه 4 آذرماه در دسترس است.   تورم ۷.۵ درصدی در آبان ماه تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در ۱۲ماهه منتهی به آبان، نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷.۵ درصد است که نسبت به همین اطلاع در مهرماه سال ۱۳۹۵، معادل ۰.۴ درصد کاهش یافته است.     // انتهای پیام/
پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 4005
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *