800
۰
یادداشت/حجت‌الاسلام علیزاده

تفکر بسیجی نیاز امروز جامعه‏

"بسیج بدنه فعال جامعه است که از اقشار مختلف جامعه یارگیری کرده و نماد قدرت و عزت متکی بر توده مردم‏ می‌‏باشد."
علیراده
علیراده
به گزارش شستون، به  نقل از خبرگزاری تسنیم، متن یادداشت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده با عنوان «تفکر بسیجی؛ نیاز امروز جامعه» به شرح ذیل است:

بسیج لشکر مخلص خداست که مرز نمی‏‌شناسد، نه مرز جغرافیایی نه مرز قومی و نژادی نه جنسیت و وضعیت سنی. بسیج بدنه فعال جامعه است که از اقشار مختلف جامعه یارگیری کرده و نماد قدرت و عزت متکی بر توده مردم‏ می‌‏باشد و بسیجی عنصری است مردمی که با ایمان و بصیرت و اتحاد از حیثیت و شرافت جامعه و ارزش‏های دینی و انقلابی و دینی پاسداری و صیانت می‌‏کند و هفته مبارک بسیج نیز فرصتی است برای باز توجه به این ارزش‏ها.
ارزش‏هایی که بیشترین نمود را در سیره و سلوک اجتماعی و سیاسی و انقلابی چهره‌‏های گمنامی همچون شیرزن دلیر و خستگی‏‌ناپذیر ایران اسلامی مرحومه خانم حدیدچی (دباغ) و یا سردار جبهه فرهنگی و سیاسی مرحوم شایان‏فر داشت، منش و اخلاق این دو شخصیت تازه سفرکرده از جمع‌مان تجسم عینی از تفکر بسیجی بود که ریشه در مکتب عاشورا و اربعین حسینی دارد.
بسیجی تنها به داشتن نام و نشان و پرونده پرسنلی در سازمان پرافتخار بسیج مستضعفان محدود نمی‏‌گردد بلکه بسیجی صاحب تفکر جهادی و انقلابی است که با الهام از حماسه‌‏های تحول‏‌آفرین و تعالی‏‌بخشی همچون بعثت نبوی(ص) و غدیر علوی(ع) و عاشورای حسینی(ع)، راست‏قامت و استوار در برابر هرگونه‏ بی‌‏عدالتی، کژی، ظلم، غیرتمندانه می‏‌ایستد و از همه وجود برای خدمت خالصانه و بی‏‌منت به خلق خدا سر از پا نمی‏‌شناسد.
مرحومه حاجیه خانم دباغ، به‏‌حق پرچمدار و الگوی کاملی است از چنین تفکری در میان قشر بانوان متدینه و انقلابی کشورمان، شیرزن ایرانی که مرزهای جغرافیایی را با اراده آهنین و ایمانی راسخ درهم شکست و خارج از مرزهای کشور، خاطرات و آثار ماندگاری را از خود به یادگار گذاشت.
روزی در لبنان و فلسطین و سوریه در تقویت جبهه اسلام با صهیونیزم و رژیم آمریکایی و اسراییلی شاهنشاهی درحال مبارزه بود و زمینه ‏ساز آموزش‏ های نظامی و چریکی فرزندان روح‏ الله و روزی زیر شکنجه‏ های سخت ساواک، راست‏قامتی و مقاومت را به سروها و نخل‏ها و کوه‏های سر به فلک کشیده آموخت.
او که تحمل و صبر را در زندان‏های ستم‏شاهی از رو برده بود، در برابر نیازمندان جامعه متواضعانه از هرگونه خدمتی دریغ نمی‏ کرد، چنان‏که گفته‏ اند: پس از سه دوره نمایندگی مردم از مجلس شورای اسلامی، با افتخار شب‏ها مسافرکشی می‏ کرد و چندین خانواده نیازمند را مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‏ داد، هرچند متأسفانه در فضای سیاست ‏زده امروز جامعه حق او به‏ خوبی ادا نگردید و جریان‏‌های پر مدعای سیاسی حاکم بر برخی از گلوگاه ‏های رسانه ‏ای و سیاسی جامعه در کنار عظمت زندگی مجاهدانه او به ‏راحتی عبور کردند، همان جریان‏‌هایی که روزی از لغو کنسرت و روزی دیگر از لغو مبهم یک سخنرانی در مشهد مقدس مسأله ‏ای ساختند. درحالی‏ که سیره و زندگی پر فراز و نشیب و اربعینی و عاشورایی مرحومه دباغ، دارای ظرفیتی است که اهل تعهد و انصاف از هر زاویه ‏ای بخواهند به آن بپردازند، چه بسیار کتاب‏ها، فیلم، داستان و سریال‏های جذاب به‏ ویژه برای قشر زنان همه دنیا می‏ توانند تولید و عرضه نمایند. گوارا باد براو توفیقات الهی و انقلابی ‏اش و جاودانه باد یاد پرافتخارش.
و اما مرحوم شایان‏فر، یکی دیگر از شخصیت‏های گمنامی که در ایام اربعین حسینی آسمانی شد و به ‏حق می ‏توان او را یکی از سرداران جبهه فرهنگی و سیاسی دانست. او که صاحب بیش از 30 عنوان کتاب در موضوعات فرهنگی و سیاسی بود، ضمن پذیرش مسؤولیت و هدایت بخش پژوهش‏های مؤسسه کیهان، در روشن‏گری نسبت به خطوط مرموز فتنه و نفاق و دشمنان آشکار و پنهان انقلاب اسلامی، نقش اثرگذار و برجسته ‏ای داشت. اوکه ازجمله سرخط های اصلی حزب‏ الله و جبهه ولایت محسوب می‏ گردید و در پاسداری و حمایت از اصول مکتب امام خمینی(ره) و آرمان‏های شهدا و منویات ولایت و رهبری لحظه‏ای درنگ نمی‏ کرد و با تمام وجود و کمترین دلبستگی به دنیا، هوشمندانه و بهنگام و البته گمنام اقدام می‏ نمود.
در عاقبت به‏ خیری او همین بس که خود وعده خاکسپاری ‏اش را در اربعین حسینی داده بود و این شد که مبلغ و مروج فرهنگ اربعین و مدافع شجاع تفکر عاشورایی و غدیری، در هفته بسیج امسال، فرشیان را به قصد زیارت عرشیان ترک کرد و برای همیشه نزد باری‏تعالی آرام گرفت. البته چند روزی قبل از وی، از جبهه رسانه‏ ای انقلاب روایت‏گر شجاع خطوط مقدم مقاومت و مدافعین حرم، شهید محسن خزایی، جامعه انقلابی و ولایی ایران اسلامی را متوجه عروج ملکوتی خود ساخته بود. چه به‏ جاست که یاد و خاطره راست‏قامتان بسیجی اعم از زن و مرد و پیر و جوان با همت بلند همه آحاد مردم به‏ ویژه نوجوانان و جوانان میهن اسلامی زنده بماند چه آن‏که نیاز امروز جامعه ما بیش از هرزمان به تفکر ناب بسیجی است والسلام.
انتهای پیام/
شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 4034
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *