800
۰
گزارش مرصاد از فرجام برجام؛

آفتاب تابان دولت یازدهم هم چشم تحریم ها را کور نکرد/ از عاقبت عجله در کارها تا تمدید 10 ساله تحریم ها

تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران در حالی مطرح شده است که یکی از اهداف برجام لغو تحریم ها بود اما اینگونه نشده است.
فرجام
فرجام
به گزارش شستون، به نقل از مرصاد، پس از آنکه در روزهای گذشته موضوع تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران رسانه ای شد،  میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا اعلام کرد که طرح تمدید ۱۰ ساله قانون تحریم‌های ایران احتمالا امروز در دستور کار سنا قرار می‌گیرد.  با وجود این اقدام از سوی طرف آمریکایی تاکنون هیچ واکنش قاطعی از سوی دولت یازدهم صورت نگرفته است.
 
تمدید تحریم های آمریکایی در شرایطی از سوی طرف غربی در دستور کار قرار می گیرد که این اقدام مصداق بارز نقض برجام محسوب می شود. چندی پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. نمایندگان از دولت خواستند که بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص برجام اقدامات متقابل و جدی انجام دهد.
 
با این وجود آنچه که شرایط موجود نشان داد ضعف جدی برجام است. برجامی که حسن روحانی آن را مثل آفتاب تابان دانسته بود.
 
اما بیش از هرچیز این ضعف جدی ناشی از عجله کردن و عدم توجه کافی به ابعاد آن بوده است.
 
در همین خصوص حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به قضایای مذاکرات هسته‌ای، افزودند: در این مذاکرات بحث‌های فراوانی راجع به تحریم‌ها شد اما اکنون در کنگره‌ی آمریکا مسئله‌ی تمدید تحریم‌ها را مطرح می‌کنند و مدعی هستند که اینها تحریم نیست، بلکه تمدید است!
 
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: «شروع کردن یک تحریم» با «دوباره شروع کردن آن پس از پایان زمانش» فرقی نمی‌کند و این دومی نیز تحریم و نقض تعهدات قبلی از سوی طرف مقابل است.
 
ایشان بروز این مشکلات را ناشی از عجله در انجام کار خواندند و افزودند: وقتی عجله داریم که کار را زودتر تمام کنیم و به جایی برسانیم، از جزئیات غفلت می‌کنیم و گاهی غفلت از یک امر جزئی، موجب ایجاد رخنه و نقطه‌ی سلبی در آن کار می‌شود، بنابراین باید مراقب بود که کارها متین، محکم و با شتاب مناسب انجام شود.
سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 4095
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *