800
۰

وعده های امیدبخش در زیر چتر فراموشی/وقتی ایرانشهر به معدن وعده ها بدل می شود

شهرستان ایرانشهر در گذر رفت و آمد مقامات به این شهرستان آبستن وعده های امیدبخشی است که متأسفانه هم چنان زمان دروی این وعده ها نیز وعده داده می شود.
وعده
وعده
به گزارش شستون،  به نقل از پایگاه خبری پهره؛ ایرانشهر به عنوان جوان ترین شهر کشور در گذر رفت و آمدهای مقامات کشوری و استانی و حتی شهرستانی بارها و بارها ظرفیت های آن مورد تشویق و تکریم مسئولین قرار گرفت بطوریکه هر یک از این رفت و آمدها امید تازه ای را برای آینده نزدیک این شهرستان وعده می دادند.
اما هر یک از این وعده ها که در ابتدا چراغ امید را برای جوانان جویای کار و زنان سرپرست خانوار و بطور کل برای اهالی شهر و روستا ایرانشهر فراهم می کرد رفته رفته به تلی از نیاز های فراموش شده بدل شد.
یکی از این وعده ها که به وضوح در خاطر مردم نقش بسته است؛ دیدار مردمی معاون وزیر صنعت و معدن در اردیبهشت ماه امسال با مردم شهرستان ایرانشهر در دانشگاه ولایت ایرانشهر می باشد.
معظمی در این دیدار صراحتأ اظهار کرد:  ما در بازسازی و احیای کارخانه بافت بلوچ کوتاهی کرده ایم اما حالا قصد جبران داریم، قول شرافت می دهم این کارخانه مثل سابق با بیش از 2هزار کارگر دوباره احیا شود.
وی گفت: قول می دهم در سفری که شش ماه دیگر به ایرانشهر داشته باشتم جوانان شهرستان گوش تا گوش این کارخانه مشغول کار باشند و دیگر مشکل اشتغال در این شهرستان مرتفع گردد.
وعده دیگر قول رونق اشتغال در سایه ایجاد پتروشیمی در ایرانشهر بود که متأسفانه این طرح حتی هنوز به جانمایی نیز نرسیده است و حتی زمزمه هایی برای اجرایی نشدن این طرح از گوشه و کنار به گوش می رسد.
پروژه طولانی تجهیز جایگاه سوخت فرودگاه ایرانشهر نیز موضوع دیگری است که همچنان در کشاکش تأمین اعتبار در نوسان ساخت و ساز به امروز و فردا موکول می شود.
گفتنی است قول ایجاد تعاونی هایی سوزن دوزی برای زنان سرپرست خانوار، احداث شرکت های صنایع تبدیلی وابسته به محصول خرما و رسیدگی به محورهای مواصلاتی روستایی و غیره از دیگر قول هایی بود که همچنان به نقل سخنرانی های مسئولین دور و نزدیک بدل شده است.
یکی از شهروندان ایرانشهر که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: دارای چهار فرزند تحصیلکرده هستم و با توجه به وعده های مسئولین این برداشت بود که به زودی همت بزرگی را در شهرستان شاهد باشیم.
وی گفت: من به عنوان مادر این فرزندان از مسئولین می خواهم فکری به حال اشتغال جوانانمان بکنند و دست از حرف بردارند و اقدامی عملی انجام دهند.
سجاد نیز یکی از جوانان ایرانشهر هم به خبرنگار پهره گفت: بحران بیکاری در شهر جوان ایرانشهر غیرطبیعی است از مسئولین خواستاریم حداقل به وعده هایی که قولشان را داده اند عمل کنند و این وعده هایی را که داده اند به اتمام برسانند.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 4117
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *