800
۰
خطیب جمعه سراوان:

اساس یک مملکت بر اساس قانون اساسی آن است/داماتو نقض صریح برجام است

امام جمعه شهرستان سراوان در خطبه های نماز جمعه گفت: داماتو نقض صریح برجام توسط غربی ها به ویژه آمریکا است.
دهقان
دهقان
به گزارش شستون، نماز جمعه 12 آذر 95 به امامت حجت الاسلام و المسلمین دهقان امام جمعه شهرستان سراوان در مسجد جامع علی ابن ابیطالب (ع) این شهرستان اقامه شد.
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا دهقان امام جمعه سراوان در جمع نماز گزاران به 12 آذر ماه سال 1358 هجری شمسی سال روز تصویب قانون اساسی در کشور اشاره کرد و گفت: قانونی که به همت فقها، مجتهدین به ویژه شهید آیت الله بهشتی تدوین شد، برگرفته از قرآن کریم، سنت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است.
وی در ادامه مطلب فوق افزود: با شکل گیری شورای فقهای نگهبان، قانونی اساسی بررسی شد و از آنجایی که با موازین شرعی اسلام مطابقت داشت مورد تصویب قرار گرفت.
امام جمعه شهرستان سراوان به رعایت قانون اساسی در کشور تأکید کرد تا بتوان در سایه قانون در امنیت و آرامش در جامعه زندگی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین دهقان با بیان دیگاه امام خمینی(ره) در خصوص مباحث قانون، اساس یک مملکت را بر اساس قانون آن مملکت دانست و خاطر نشان کرد: اگر خواهان نظم و انضباط در جامعه هستیم باید در برابر قانون خاضع و فروتن باشیم و هیچ کس خود را برتر از قانون اسلامی در جامعه نداند و در برابر قانون باید تمکین کرد.
وی تک روی در برابر قانون را موجب سقوط یک نظام برشمرد و ادامه داد: افرادی که در جامعه قانون شکنی می کنند عامل بروز اختلاف و تفرقه افکنی در جامعه هستند.
امام جمعه شهرستان سراوان در خصوص روز دانشجو گفت: فلسفه این روز بر اساس قیام و هوشیاری دانشجویان است که در چنین روزی با بصیرت و آگاهی در برابر ظلم  و ستم های رژیم شاه با برپایی راهپیمایی و سر دادن شعارهایی در مقابل بی عدالتی ایستادگی کردند.
حجت الاسلام و المسلمین دهقان با اشاره به اینکه استکبار ستیزی و عدالت خواهی همواره در بدنه دانشگاه وجود دارد، خاطر نشان کرد: مطالبات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از دانشجو هم محافظت از دانشگاه مقابل نفوذ دشمن در مراکز علمی است.
وی به تحولات اخیر منطقه اشاره کرد و افزود: دولت مردان و ملت شریف ایران همواره در تداوم بخشی راه و آرمان های شهدا ایستادگی و مقاومت کنند و هوشیاری و بصیرت بیشتری در مقابل دشمن از خود نشان دهند.
امام جمعه شهرستان سراوان تصریح کرد:یکی از وقایع مهمی که در 2 سال اخیر رخ داده است مقوله برجام است که بر این اساس ایران از بخش انرژی صلح آمیز هسته ای خود گذشت کند و آنها هم تحریم های ناجوانمردانه ای که علیه ایران وضع کرده اند را لغو کنند.
حجت الاسلام و المسلمین دهقان با بیان اینکه غربی ها به ویژه آمریکا بارها و بارها بدقولی و پیمان شکنی کرده اند، گفت: نه تنها تحریم ها را لغو نکردند بلکه تحریم های دیگری را هم وضع کردند از جمله تحریم داماتو که نقض صریح برجام توسط غربی ها به ویژه امیکا است.
وی با اشاره به اینکه چرا شورای امنیت صدا مردم مظلوم را نمی شنود؟ اظهار داشت: چرا در پی به شهادت رساندن جمعی از هموطنان در عراق توسط نیروهای داعشی این عمل تروریستی را محکوم نکرد؟
امام جمعه شهرستان سراوان خاطر نشان کرد: دولت مردان و وزارت امورخارجه به طور صریح در برابر نقض های صورت گرفته در برجام از رئیس جمهور آمریکا پاسخ بخواهند.
حجت الاسلام و المسلمین با اشاره به غیر قابل اعتماد بودن امریکا، اذعان داشت: نیروهای مقاومت با ایستادگی و اتحاد و انسجام از دورون کشور خود را مستحکم کنیم تا مزدوران به کشور دسرسی پیدا نکنند.
 
 
انتهای پیام/
جمعه ۱۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 4121
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *