800
۰
گزارش شستون از مشکلات مخترع سراوانی؛

کمبود منابع مالی بزرگترین دغدغه مخترعین/ پاکباز: مراکز علمی از پژوهشگران حمایت کنند

مخترع سراوانی که دارای مقام های جهانی از مسابقات مختلف هستند به دلیل کمبود منابع مالی فعالیت های آنان متوقف شده است.
مخترع
مخترع
به گزارش شستون، عبدالاحد پاکباز یکی از جوانان مخترع شهرستان سراوان است که اختراعاتی را در زمینه رباتیک داشته است.
وی که هواپیمای عمود پرواز دوزیست را اختراع کرده است دارای مقام های سوم لیگ رباتیک هوایی در دماوند، مقام اول در بیرجند، مقام اول بهترین سیستم یکپارچه هوایی جهان از دانشگاه فضانوردی چین و ام آی تی آمریکا و در مسابقات جهانی مدال طلا اختراعات روسیه، نقره سوئیس، نقره قطر، مقام سوم هوش مصنوعی سیستم ای رباتیک عمود پرواز اتریش را در کارنامه فعالیت های خود در زمینه اختراع دارد.
پاکباز مخترع سراوانی در گفت و گو با شستون علت حضورش در تیم دانشگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار را دید وسیع اساتید این مرکز علمی عنوان کرد و اظهار داشت: مدیر عامل دانشگاه در رابطه با پیشرفت جوانان استان توانایی حمایت از تیم ما را داشت که این حمایت و رغبت حمایت از جوانان در دیگر مسئولین دیده نمی شد.
وی افزود: پس از تغییر مدیر عامل دانشگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار و نداشتن اسپانسر تمامی فعالیت های تیم رباتیک هوایی مکران متوقف شد.
مخترع سراوانی با بیان اینکه ما جوانان جز حمایت مالی از مسئولین انتظار دیگری نداریم ، خاطر نشان کرد: افرادی که قصد ورود به عرصه تحقیقاتی را دارند در ابتدا مسائل مالی را در نظر بگیرند و پس از آن اقدام به پژوهش و تحقیقات در زمینه های علمی و فناوری کنند.
پاکباز بزرگترین دغدغه مخترعین را کمبود منابع مالی بر شمرد و گفت: فراهم نبودن منابع مالی و عدم حمایت مسئولین از جوانان موجب دل سرد شدن جوانان می شود و افرادی که تمایل  ورود به این عرصه را دارند کاملا منصرف خواهند شد.
وی با بیان اینکه انتظار ما از مسئولین این است که  با فراهم کردن حداقل بودجه فعالیت های تحقیقاتی در کنار جوانان باشند، اذعان داشت: انتظار می رود دانشگاه ها بیش از دیگر ارگان ها بر روی جوانان سرمایه گذاری کنند زیرا بها دادن به جوانان یکی از رسالت های دانشگاه ها است.
مخترع سراوانی گفت: اگر دانشگاه ها در کارهای علمی و پژوهشی  از دانشجویان و پژوهشگران حمایت نکنند، بزرگ ترین خیانت را به جامعه و مردم شهر خود کرده اند.
مخترع سراوانی افزود: مدل هواپیمای عمود پرواز دو زیست دارای ترکیب چند قابلیت از سیستم های هوای  مدل عمود پرواز 3 کوپتر  مدلV22 و مدلC415  آب نشین است.

 پاکباز خاطر نشان کرد: بجای استفاده از سه مدل هواپیما با بیش از 6 خلبان و پرسنل از یک هواپیما و حداقل2 خلبان و چند پرسنل می توانند در ابعاد واقعی از این سیستم استفاده کرد و از مدل بدون سرنشین می تواند در فعالیت های آتش نشانی، عملیات های عکس برداری و فیلم برداری حرفه ای وفرود عمودی در آب و خشکی استفاده کرد.
 
 
 
انتهای پیام/1319
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 4127
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *