800
۰
در گفت و گو با شستون عنوان شد:

وجود 200 قطعه از آثار تاریخی در موزه سراوان/موزه محلی سراوان، پلی برای انتقال عناصر فرهنگی به نسل جوان

مدیر موزه محلی سراوان گفت: با موزه محلی نسل جوان و آیندگان با آداب و رسوم مردم سراوان آشنا خواهند شد.
rheherh
rheherh
محمد عظیم بارک زایی مدیر موزه شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با بیان اینکه با موزه محلی نسل جوان و آیندگان با آداب و رسوم مردم سراوان آشنا خواهند شد، گفت: ساختمان موزه در سال 61 بنا شده است و اولین بخشداری سراوان در این مکان بوده است.
وی با اشاره به اینکه این موزه خشتی و گلی می باشد، افزود: ستون های این بنا آجری بوده و برخی از سقف های موزه با تنه درخت خرما پوشیده شده است.
مدیر موزه سراوان نشان دادن قابلیت های فرهنگی شهرستان سراوان را از اهداف تشکیل موزه محلی دانست و اظهار داشت: 200 قطعه از آثار تاریخی در موزه محلی سراوان گنجانده شده است.
وی در ادامه گفت و گو آهنگری، زرگری و کشاورزی را از بخش های مردم شناسی این موزه عنوان کرد و اذعان داشت: اشیای باستان شناسی در این موزه از دوره معاصر وقبل از تاریخ هستند.
بارک زایی سفال کلپورگان و سفال قرمز مفقوش را از آثار باستان شناسی این موزه دانست و تصریح کرد: قدمت دیرینه سفال کلپورگان 7هزار سال است.
وی در پایان با بیان اینکه آثار تاریخی این موزه از نقاط مختلف شهرستان سراوان جمع آوری شده اند، گفت: انتظار ما از مردم سراوان این است که اشیای قدیمی و تاریخی خود را به صورت امانی و دائمی در اختیار موزه قرار دهند تا به نام آنها ثبت شود و در معرض دید عموم قرار بگیرد.
 
انتهای پیام/1675
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 4206
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *