800
۰
خطیب جمعه سراوان:

دشمن سعی در بی ارزش کردن جایگاه ایران را دارد/وزارت امور خارجه ازکشورهای ۱+۵بخواهد موضع خود را مشخص کنند

خطیب نماز جمعه سراوان در جمع نمازگزاران گفت: وزارت امور خارجه از کشورهای 1+5 که در خصوص نقض های صورت گرفته هیچ واکنشی نشان نداده اند، بخواهد که موضع خود را مشخص کنند.
ا
ا
به گزارش پایگاه خبری شستون، نماز جمعه این هفته  شهرستان سراوان( 19 آذر ماه 95) به امامت حجت الاسلام و المسلمین دهقان امام جمعه شهرستان در مسجد جامع علی ابن ابیطالب (ع) سراوان اقامه شد.
حجت الاسلام و والمسلمین دهقان امام جمعه سراوان در جمع نمازگزاران  در خصوص آغاز حکومت امام عصر (عج) نکاتی را یاد آور شد و گفت: علامه مجلسی در کتاب بحارالانوار حدود ۶۰ آیه از آیات قرآن کریم با روایاتی که در خصوص شأن و نزول آیات در خصوص امام زمان هست را در این کتاب گر آوری کرده است. وی با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: در این برهه از زمان از آیات قرآن کریم برداشت های غلط می شود و موجب به وجود آمدن تبعیض ها و تفرقه افکنی شده است که شاهد شکل گیری جامعه ای پر از ظلم و ستم هستیم. امام جمعه شهرستان سراوان اظهار داشت: حکومت امام مهدی (عج) از نهم ربیع الاول سال260هجری قمری آغاز شد و به دو بخش غیبت صغری و غیبت کبری تقسیم شد. حجت الاسلام و المسلمین دهقان تصریح کرد: حوادث و رویداد هایی که در عصر غیبت رخ می دهد که دلایل و علل قطعی آن در قرآن کریم به طور واضح سخن گفته نشده است، باید به روابط جامعه که فقهای جامع الشرایط و مطیع امر خداوندهستند، مراجعه کرد. وی در گوشه ای از سخنانش  در خصوص شورای انقلاب فرهنگی گفت: برای جلوگیری از گسترش فرهنگ مبتذل غربی در جامعه اسلامی که قبل از انقلاب اسلامی در دانشگاه ها رواج داشته است،  به دستور امام خمینی (ره) راه اندازی شد تا اساتید و دانشجویان، زنان، مردان و جامعه به خصوصیات اخلاقی منضبط شوند و ارزش های اسلامی را در جامعه گسترش دهند.  امام جمعه شهرستان سراوان گفت: خروج از فرهنگ بدآموز غربی، نفوذ و جایگزین شدن فرهنگ آموزنده اسلامی، ملی در تمام زمینه ها در سطح کشور،  محتاج تلاش و کوشش است که برای تحقق آن سالیان دراز زحمت کشیده شده است. حجت الاسلام و المسلمین دهقان در خصوص توافق برجام و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: با توجه به بدعهدی های انجام شده توسط آمریکا باید مراقب نفوذ دشمن در جامعه باشیم زیرا سعی در بی ارزش کردن جایگاه ایران اسلامی را در جهان  دارد. وی همچنین عنوان کرد:  شهید دستغیب که سومین شهید محراب است، در بیستم آذر ماه سال 1360 توسط منافقین کوردل به شهادت رسید. امام جمعه شهرستان سراوان افزود: وحدت از مقوله های مهمی است که پیامبر اکرم(ص) به حفظ آن توصیه های فراوانی داشته است. حجت الاسلام و المسلمین دهقان به  سخنرانی نخست وزیر پیر استعمار انگلیس در نشست شورای خلیج که به مقوله ایران هراسی پرداخته بود اشاره کرد و اظهار داشت: دولت مردان و مسئولین با اتحاد و همدلی باید اعتراض خود را در خصوص سخنان گستاخانه آنها اعلام کنند زیرا خوی استکبار در وجود آنها قرار دارد و نمی شود به آنان اعتماد کرد. وی بهترین راه استمرار و توانمندی های کشور، تقویت نیروهای داخلی در عرصه های نظامی، سیاسی، فرهنگی، علمی و دفاعی با ابتکارات، اختراعات و تولید علم دانست. حجت الاسلام و المسلمین دهقان در پایان به نقض عهدهای آمریکا در برجام اشاره کرد و اذعان داشت: دولت مردان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی موضع واحد و قاتع در مقوله برجام و تحریم های وضع شده، اتخاذ کنند و همچنین وزارت امور خارجه کشور از کشورهای 1+5که هیچ گونه واکنشی در برابر نقض برجام از خود نشان نداده اند، بخواهد تا آن کشورها موضع خود را مشخص کنند.     انتهای پیام/1319
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 4243
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *