800
۰

نامه دانش آموزان دختر سیستانی و بلوچستانی به رئیس جمهور/ تالاب جازموریان را نجات دهید

دانش آموزان دختر بلوچ طی یک نامه به حسن روحانی رئیس جمهور به درد و دل در خصوص خشک شدن تالاب جازموریان پرداخته اند.
V
V
به گزارش شستون؛ به نقل از دلگان پرس، دانش آموزان دختر بلوچ شهرستان دلگان در جریان سید حسن حسن قاضی زاده هاشمی سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی یک نامه حسن روحانی رئیس جمهور به درد و دل در خصوص تالاب جازموریان که این روزها خشک شده است و حال و روز خوشی ندارد، پرداخته است. این دانش آموزان متن کامل نامه به همراه تصویری از آن را به صورت رونوشت به این پایگاه خبری ارسال کرده اند که بدون هیچ گونه تغییری درج شده است. 
بسمه تعالی
مقام معظم رهبری:
جوان باید مطالبه کند، باید احساس کند که این مطالبه سودمند و ثمربخش است.
آقای حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
با صلوات بر محمد (ص) و آل پاکش،
من دختری بلوچ که دانش آموز یکی از مدارس شهرستان دلگان یکی از محرومترین نقاط کشور هستم،‌ نامه ای را که درد و دل اهالی جنوبشرق کشور است برایتان می نویسم، آقای رییس جمهور نمیدانم این نامه به دست شما می رسد و یا نه، حالا که فرصتی شد و وزیر بهداشت و درمان به این منطقه سفر نی کند، گفتم نامه را بنویسم و با وی ارسال کنم.
بر خودم لازم دانستم که به عنوان یکی از آینده سازان مملکت چند خطی را برای شما که رییس جمهور این مملکت هستید، بنویسم.
آقای روحانی نمیدانم اسم تالاب جازموریان به گوشتان رسیده است یا نه،  کافی است به لیست تالابهای خشک شده جهان نگاهی بیندازید، حتما اسم جازموریان‌را خواهی دید، شاید هم معاونتان خانم ابتکار را می گویم، از این تالاب گفته باشد.
آقای رییس جمهور پدرم به من گفته است که جازموریان روزگاری سرزنده و شاداب بوده است ولی حالا مسئولان دولتی می گویند اینجا به عنوان کانون ریزگردها در جنوبشرق کشور است.
آقای رییس جمهور چندین سالی است که با بی تدبیری هایی که با ساخت سد و موانعی باعث جلوگیری آب به این تالاب شده اند، شما که با شعار کلید و تدبیر و امید آمدید چرا کلیدی برای قفل تالاب جازموریان نداشتین؟
آقای روحانی روزگاری این تالاب محل تامین چرای دام های عشایر بلوچ بوده است ولی حالا ریزگردها و گرد و غبار آن است که نصیب مردم می شود.
آقای رییس جمهور برای من دانش آموز سوال است که چرا معاون شما یعنی خانم ابتکار که چندین سال رییس سازمان محیط زیست بوده، تدبیری برای جازموریان نمی کند؟ 
آقای روحانی شما و دولت شما باید در مقابل نسل های آینده پاسخگو باشد که چرا کاری برای مردمان جنوبشرق و تالاب جازموریان را انجام ندادید؟
آقای روحانی شاید فاجعه جازموریان را هیچکس به گوش شما نرسانده باشد و شاید هم معاونتان همه چیز را خوب گزارش می دهد، زیرا نه اقدامی می شود و نه خبری برای اقدام منتشر می شود.
آقای رییس جمهور در پایان فقط می گویم که فقط تالاب جازموریان را دریابید و آن را نجات دهید.
 
جمعی از دانش آموزان دختر بلوچ شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان
 
سلامتی امام‌خامنه ای صلوات‌
 
رونوشت: پایگاه خبری تحلیلی دلگان پرس

 

 
انتهای پیام/
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 4258
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *