800
۰
در جلسه تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش سراوان مطرح شد؛

برتری نرخ پوشش تحصیلی سیستان و بلوچستان از کل کشور/ کسب یک سوم رتبه های زیر هزار کنکور توسط دانش آموزان سراوانی در استان

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: یک سوم از رتبه های کسب شده زیر هزار کنکور سال گذشته این استان را دانش آموزان سراوانی به خود اختصاص داده اند.
ت
ت
به گزارش شستون، ظهر امروز مراسم تودیع حسن نوروزی و معارفه  ایوب دهواری مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان با حضور نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، محمد باسط درازهی نماینده شهرستان سراوان، درویش نارویی فرماندار، امام جمعه اهل سنت شهرستان، رئیس دادگستری، فرمانده هان انتظامی و نظامی و فرهنگیان در سالن الغدیر آموزش پرورش سراوان برگزار شد.   نخعی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در جلسه تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش  سراوان گفت: 200 هزار بی سواد زیر پنجاه سال را در استان شناسایی شده است که تا این لحظه با همت مدیران و معلمان، 130 هزار نفر یا باسواد شده اند و یا سرکلاس درس حضور دارند. وی با اشاره به رصدهایی که در کل استان از سوی آموزش و پرورش انجام شده است، افزود: بیش از 100 نقطه در استان وجود دارد که می توان جشن ریشه کنی بی سوادی را در آنجا برگزار کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان طرح شتاب بخشی سواد آموزی استان را با مشارکت عمده مردم موثر دانست که با همت مردم، علما، ریش سفیدان ودیگر اقشار جامعه در بیش از 100 نقطه از استان حتی یک بی سواد هم وجود ندارد.
نخعی هم چنین بازماندگان از تحصیل در ابتدای طرح شتاب بخشی سواد آموزی استان را 196 هزار کودک برشمرد و افزود: هم اکنون با همت مدیران مدارس صد و یک هزار کودک  بازمانده از تحصیل سر کلاس درس حاضر شدند.
وی در گوشه ای از سخنانش بهبود نرخ پوشش تحصیلی در استان سیستان و بلوچستان را 9 درصد اعلام کرد و ادامه داد: این نرخ در کل کشور 3 درصد بهبود پیدا کرده است که استان ما سه برابر کشور بهبود داشته است.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نوآموزان سرکلاس را در ابتدای طرح 8هزار کودک عنوان کرد و افزود: هم اکنون 50 هزار نوآموز در مراکز پیش دبستانی سر کلاس هستند.
وی به تحولات صورت گرفته در حوزه مدرسه سازی اشاره کرد و اذعان داشت: در سال 92 مشارکت خیرین مدرسه ساز 9میلیارد تومان بوده است در حالیکه این مشارکت امسال به 50 میلیار تومان افزایش یافته است.
مدیر کل آموزش و پرورش سراوان گفت: در وزارت آموزش و پرورش یک ردیف بودجه برای استان و سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است که این ردیف مبلغ 600 میلیارد تومان اعتبار دارد.
نخعی  به مردم سالاری بودن نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی امروزه به لطف خدا بهترین امنیت را در کل دنیا با توجه به سنگ اندازی های دشمنان و بدخواهان ایجاد کرده اند.
وی با بیا اینکه انتصاب فردی در آموزش و پرورش معنا ندارد و کار باید در راستای اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شود، خاطر نشان کرد: مهم ترین کارکرد در آموزش و پرورش همدلی هرچه بیشتر بین کارکنان این سازمان است.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در پایان اظهار داشت: یک سوم از رتبه های زیر هزار در کنکور سال گذشته توسط دانش آموزان سراوانی کسب شده است.
 
 

انتهای پیام/1319
شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب: 4262
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *