800
۰
امام جمعه اهل سنت سراوان:

سیستان و بلوچستان الگوی برتر وحدت در کشور/ علما نقش اساسی و کلیدی در ایجاد وحدت پایدار دارند

امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: سیستان و بلوچستان الگوی برتر وحدت در کشور قرار دارد.
مولوی
مولوی
مولوی سیدعبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان در گفت و گو با شستون در خصوص وحدت میان امت اسلامی اظهارداشت: سلامت و بقای انسان در گرو وحدت است و دین اسلام و پیامبر اکرم(ص) تأکید به وحدت میان امت اسلامی داشته اند.
وی گفت: امروز دخالت بیگانگان موجب کمرنگ شدن وحدت میان مسلمانان شده است.
امام جمعه اهل سنت سراوان افزود: در ایراوان به ویژه استان سیستان و بلوچستان بین شیعه و سنی وحدت وجود دارد و سیستانی و بلوچ در این استان در تمام مشکلات و مراسمات در کنار یکدیگر حضور پررنگی دارند.
مولوی ساداتی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان الگوی برتر وحدت در کشور قرار دارد: هیچ گونه عداوت بین شیعه و سنی وجود ندارد و در بین مردم کل استان نسبت های سببی و نسبی وجود دارد که این امر نا گسستنی است.
وی به سنگ اندازی برخی انسان های جاعل که موجب بهره برداری دشمن شده است اشاره کرد و ادامه داد:  مردم هوشیار باشند و آب را برای دشمن گل آلود نکنند زیرا برخی ها به دنبال ضربه زدن به وحدت مسلمانان با ایجاد اختلاف و تفرقه را دارند.
امام جمعه اهل  سنت سراوان خاطر نشان  کرد: به زبان، فرهنگ، پوشش و اعتقادات اقشار مختلف جامعه احترام گذاشته شود و از مواردی که باعث رنجش در جامعه می شود خودداری کنیم.
مولوی ساداتی چنگ زدن به ریسمان الهی، احترام گذاشتن به مقدسات دینی و اعتقاد شیعه و سنی از راهکارهای تقویت وحدت شیعه و سنی در جامعه می شود.
وی نقش علمای اهل سنت و تشیع را در مقاوم تر شدن وحدت پایدار میان اقشار مختلف جامعه اساسی و کلیدی برشمرد و اذعان داشت: علما الگوی اتحاد در جامعه هستند که جامعه را به سوی وحدت هدایت می کنند که مصادیق اتحاد در جامعه را پررنگ کرده اند.
امام جمعه اهل سنت در پایان خاطر نشان کرد: وحدت در ایجاد امنیت در استان موثر بوده است و از ایجاد مسائلی که باعث متشنج شدن جامعه می شود دوری کنیم.    
 
 
انتهای پیام/1319
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 4274
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *