800
۰

توصیه معاونت فرماندهی انتظامی سراوان به شهروندان/ مهارت "نه" گفتن را به فرزندان آموزش دهید

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان سراوان در پیامی از شهروندان خواست تا مهارت های فردی نظیر توانایی نه گفتن را در محیط خانه به فرزندان خود آموزش دهند.
فاقبفلالب
فاقبفلالب
به گزارش شستون، معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان سراوان در پیامی که صبح امروز به دفتر این پایگاه خبری ارسالی کرد از شهروندان خواست تا مهارت های فردی نظیر توانایی نه گفتن، توانایی حل مسائل روزمره، مشورت کردن را با انجام این اعمال در محیط خانه به فرزندان خود آموزش دهند.
در ادامه این پیام آمده بود که در کشور ما سالیانه میلیارد ها تومان صرف خرید و دود کردن مواد مخدر می شود حاصل آن هم طلاق، جرم، جنایت، از کار افتادن نیروهای جوان، بی تفاوتی، تحمیل فشارهای روانی، ضد اخلاقی و اقتصادی به خانواده، قتل اعضای خانواده، از بین رفتن ارزشها و ده ها آسیب دیگر است که بخشی از آن بر پیکره خانواده ها و نهایتا جامعه وارد می شود و بخش بزرگتری از آن نیز بر دوش خود فرد معتاد و مصرف کننده قرار می گیرد و فرد معتاد معمولا تا آخر عمر بار سنگین و درد آور او را به دوش می کشد.
معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان سراوان در این پیام عنوان کرده بود که دیروز حشیش و تریاک بود بعد هروئین و کرک و امروز شیشه و اکس و ...هر یک از افراد جامعه تحلیلی از وضعیت اعتیاد در جامعه دارند برخی نظر به لزوم تغییر قوانین دارند برخی تلاش در جهت درمان معتادین را راه حل می دانند اما در این بین هستند کسانی که کارشناسانه به موضوع می نگرند و پیشگیری از اعتیاد را راه حل اساسی می دانند. هرچند نظرات هر فردی محترم است امام واقعیت آنجاست که امروزه همه کشورهای پیشرفته دنیا در جهت پیشگیری گام برمی دارند چرا که هم آسان  و هم ارزان است و هم خوب جواب می دهد.
در ادامه آمده بود که  بخش عمده شخصیت هر فرد در زمان کودکی شکل می گیرد بازسازی شخصیت در دوران کودکی نقش مهمی در آینده و بروز یا عدم بروز اعتیاد دارد. بنابراین فرصت های طلایی آموزش دادن را از دست ندهید،  برخلاف تصور موجود در برخی از خانواده های سنتی که فرزندان آرام و کاملا فرمان پذیر و ساده را فرزندانی بسیار خوب می دانند، اینگونه فرزندان به شدت مورد تهدید اعتیاد هستند چون فرزندان بدون مهارت و پیچیدگی لازم خوراک بسیار خوبی برای قاچاقچیان هستند.
معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان سراوان در ادامه گفته بود که اگر در نحوه تربیت و آموزش دادن به فرزند خود سرگرم هستید سعی کنید بیشتر کتاب بخوانید یا از طریق سایت های اجتماعی مجاز مطالب آموزشی دریافت کنید،  ارتباط موثر و چهره به چهره با کودکان و در آغوش کشیدن آنها را فراموش نکنید ضمن اینکه متناسب با سن فرزندانتان به آنها مسئولیت بدهید.
در پایان آماده بود که شماره تماس و پیامک 110 آسانترین پل ارتباطی مردم با نیروی انتظامی است.
انتهای پیام/1675
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 4340
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *