800
۰

دولت: وام نیست؛ اگر باشد هم با سود بالا!

نماینده مردم آستارا در مجلس با تأکید بر اینکه دولت مطالبات کشاورزان را دیر پرداخت می کند، گفت: کشاورزان از طرفی مطالباتشان توسط دولت پرداخت نمی شود و از طرفی هم سود به اقساط وام هایشان می خورد و این ان ها را با مشکل مواجه کرده است.
hrehe
hrehe
به گزارش شستون؛ ولی داداشی در گفت و گو با دیارباران در مورد وضعیت کشاورزی استان گیلان، اظهار کرد: دولت باید در حوزه های مختلف بخصوص در بحث تسهیلات کشاورزی و خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان حمایت کند.
وی ادامه داد: باید در مجموع ابعاد مختلف کشاورزی در سند چشم انداز ۲۰ساله که مقام معظم رهبری چند سال پیش ابلاغ فرموده اند خودکفا شویم.
عضو کمیسیون اصل ۹۰مجلس با اشاره به این موضوع که دولت باید در راستای خودکفایی کشاورزی کشور گام بردارد، اضافه کرد: دولت باید اقدامات جدی در این راستا انجام دهد.
داداشی با بیان این مطلب که بنده دیروز جلسه ای با کارگروه کشاورزی داشتیم، تصریح کرد: متأسفانه دیدم دولت در بخش های مختلف کشاورزی تسهیلات آنچنانی در اختیار کشاورزان قرار نمی دهد.
نماینده مردم آستارا در مجلس با تأکید براینکه  بخش خرید محصولات کشاورزی هم از مباحث مشکل دار در بدنه کشاورزی است، افزود: دولت مطالبات کشاورزان را دیر پرداخت می کند و کشاورزان با عدم پرداخت از سوی دولت مواجه اند.
**سود وام کشاورزی خیلی بالا است
وی با اشاره به اینکه سود وام کشاورزی ۱۴درصد است، گفت: سود این وام برای کشاورزان بالا است و این رقم باید خیلی کمتر از این درصد کنونی که کشاورزان بابت وام پرداخت می کنند باشد.
نماینده مردم آستارا در مجلس  با بیان این مطلب که  اقساط این وام ها را کشاورزان مجبور هستند به موقع پرداخت کنند، اضافه کرد: زیرا اگر به موقع پرداخت نشود سود کلان به اقساط آنها می خورد و کشاورزان با ضرر مواجه می شوند.
داداشی با تأکید بر اینکه از طرفی مطالباتشان توسط دولت پرداخت نمی شود و از طرفی هم سود به اقساط وام کشاورزان می خورد، افزود: متأسفانه در این بحث کشاورزان زحمتکش ما با مشکل مواجه می شوند.
نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به این نکته که  این معضلات مطرح شده شامل حوزه های شیلات هم می شود، تصریح کرد: دولت باید حمایت هایش را از این حوزه بیشتر کند.
**شیلات جزء سبد غذایی ضروری کشور است
داداشی در خاتمه اظهار کرد: شیلات  جزء سبد غذایی ضروری کشور است و دولت باید حمایت کند تا کشاورزان به راحتی در فضایی مناسب به تولید بپردازند و کشاورزی را به یک جایی برسانند.
 
منبع: دانا
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 4346
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *