800
۰
در نشست علمای تشیع و تسنن سراوان مطرح شد:

حوزه و دانشگاه جامعه را به سمت بالندگی سوق می دهند/قلم بزرگ ترین سلاح در جامعه کنونی است

به مناسبت هفته وحدت میان علمای اهل تشیع و اهل تسنن نشستی با موضوع "وحدت کلمه، رمز پیروزی و اقتدار جهان" برگزار شد.
ع
ع
به گزارش شستون، عصر امروز نشست هم اندیشی علمای اهل تشیع و اهل سنت سراوان با موضوع وحدت "کلمه، رمز پیروزی و اقتدار جهان" در تالار امیر المومنین دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان برگزار شد.
طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان در این نشست گفت: جنگ، کشتار و تجاوز هایی که در خاور میانه صورت می گیرد با 2 هدف مبارزه با دین اسلام و تسلط بر خاورمیانه که یکی از مناطق حساس و استرتژیک دنیا است، انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد:دشمن به خوبی می داند که جهت به کنترل درآوردن خاورمیانه باید نقاط ضعف این منطقه را شناسایی کند، که با ایجاد اختلاف و تفرقه میان امت های اسلامی در حال تضعیف منطقه است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: علما و مردم کشور ما به خوبی نقشه های دشمن را می دانند و می دانند اتحاد و انسجام  نشانه پیشرفت، توسعه و فرهنگ است.
حجت الاسلام و المسلیمن دهقان امام جمعه سراوان هم در این نشست با بیان اینکه مسلمانان ید واحد در مسیر اطاعت از فرامین خداوند هستند، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه می توانند مانند دو بال توانمند نظام جمهوری اسلامی ایران، جامعه را به سوی بالندگی سوق دهند.
وی با اشاره به اینکه غربی ها و استعمار گران به دنبال تسلط بر خاورمیانه هستد، اذعان داشت: حوزه و دانشگاه با آگاهی دادن به دانشجویان و دیگر اقشار جامعه نقش موثری دارند و می توانند اخوت و وحدت بین این دوقشر و جوامع اسلامی را عمق ببخشندو از جامعه در مقابل نفوذی ها که قصد تخریب حوزه و دانشگاه را دارند مراقبت کنند.
امام جمعه سراوان تصریح کرد: اساتید حوزه و دانشگاه تلاش کنند تا دانشجویان را با حقایق اسلام آشنا شوند.
مولوی ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان هم در این نشست با بیان اینکه سال روز شهادت دکتر مفتح از سوی معمار کبیر انقلاب به روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شد، گفت: در این برهه از زمان علم بزرگ ترین سلاح در جهان است.
 وی به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم که از سوی دشمن به کشور های اسلامی وارد شده است اشاره کرد و قلم را به عنوان بزرگ ترین سلاح دشمن در این جنگ و تهاجم برشمرد.
امام جمعه اهل سنت سراوان با بیان اینکه خداوند عالم را برتر از عابد می داند، افزود: دشمن به هر نحوی قصد نفوذ میان امت اسلامی را دارد که باید با هوشیاری کامل از وحدت میان اهل سنت و تشیع مراقبت کرد.
مولوی ساداتی با تاکید بر اینکه تقسیم علم دینی و علم غیر دینی اشتباه است، خاطر نشان کرد: جدا کردن دین از سیاست کار استعمار است که قصد دارد مسلمانان را زیر سیطره خود قرار دهد.
حجت الاسلام و المسلمین نوری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت هم درنشست علمای اهل سنت و تشیع شهرستان سراوان گفت: 2 علم و 2 قشر( علم تجربی یا طبیعی و علم فقه و تزکیه) در جهت سعادت بشرو رسیدن انسان در آسایش و حرکت به سوی خدای متعال قرار گیرند، اگر حوزه و دانشگاه به این مقوله به صورت واقعی بپردازد و اگر برخی از اساتید و علما خود را از این مسئله کنار بکشند و بی تفاوت باشند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.
وی با اشاره به اینکه اگر حوزه و دانشگاه در کنار باشند، می توانند حلال مشکلات باشند و اگر در کنار هم نباشند جامعه را به انحراف خواهند کشاند، افزود: علم، ایمان و تزکیه در کنار هم باشد انشان به سعادت خواهد رسید و اگردر کنار هم نباشند جامعه به انحطاط کشیده خواهد شد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سراوان گفت: جهان امروز بر اساس عمل نکردن به وحدت بین مسلمین و نادیده گرفتن حقوق مسلمین و عمل نکردن و پیروی نکردن سنت نبوی، جامعه اسلامی به انحطاط کشیده شده است و می شود.
حجت الاسلام و المسلمین نوری با شاره به اینکه نبود وحدت بین جامعه اسلامی به خصوص سران خود فروخته مسلمان ها منجر به حکومت یهودیت و صهیونیست بر جهان امروز شده است، اذعان داشت: بعد از نماز که عامل وحدت و اصل عبادت و بندگی به سوی خداست، مسلمان در حال نماز غرق به خون می شود و خانه های مسلمانان افغانستان، پاکستان، لیبی، عراق، سودان و سوریه هم مسلمان کشته می شود و هم مسلمان می کشد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه یهودیت و امریکا چه منافعی برای اسلام داشته است، تصریح کرد: مردم حلب، پاکستان و افغانستان در زیر یوغ استعمار گران قرار دارند.
 
در پایان از علمای اهل تشیع و اهل تسنن با اهدای جوایز تجلیل شد.
انتهای پیام/1319  
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب: 4460
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *