800
۰
رئیس دامپزشکی سراوان خبر داد:

پیدایش آنفولانزای تهاجمی N8 /پرندگان در معرض ابتلا به آنفولانزا هستند

رئیس دامپزشکی سراوان از پیدایش نوع جدیدی از آنفولانزا در پرندگان خبر داد.
bgdf
bgdf
حمید درازهی رئیس دامپزشکی شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون از پیدایش آنفولانزای N8 نوع جدیدی از آنفولانزا در پرندگان خبر داد و گفت: آنفولانزا بیماری مشترک بین دام و انسان است و پرندگان در معرض ابتلا به آنفولانزا هستند.
وی با بیان اینکه این نوع آنفولانزا نسبت به آنفولانزاهای دیگر تهاجمی تر و قوی تر است، افزود: ویروس آنفولانزا در طبیعت در حال چرخش است و امکان جهش در این ویروس وجود دارد.
رئیس دامپزشکی سراوان رنگ پریدگی، خونریزی در ناحیه پا، سرفه، عطسه و عدم اشتها در پرندگان را علایم این بیماری عنوان کرد و اظهار داشت: علایم این بیماری مشابه بیماری سرما خوردگی است.
وی با بیان اینکه در واحد های صنعتی از واکسن های دوگانه برای پیشگیری از این بیماری استفاده می شود، تصریح کرد: مردم در روستاها اگر با مورد مثبتی از تلفات دچار شدند، حتما به دامپزشکی گزارش دهند.
درازهی با توجه به مهاجرت پرندگان به سراوان که میزبان اصلی آنفولانزای N8 هستند، بیان داشت: از شکار کردن و دست زدن به پرندگان مهاجرجدا خود داری کنید.
وی در پایان با بیان اینکه این ویروس در دو ماه گذشته در آذربایجان گزارش شده است، گفت: واحد دامپزشکی آمادگی این را دارد که از تلفات آنفولانزا جلوگیری کند.
 
انتهای پیام/1675
پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 4514
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *