رابطه آزادسازی حلب با ترور اخیر ترکیه/ آمریکا و غرب به دنبال جبران شکست اخیر هستند

2 دی 1395 ساعت 11:49

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ابعاد این ترور سیاسی یک ابعاد کاملا وسیع بین المللی است که آمریکا و غرب درآن قراردارند و هدف آنها این است که شکست حلب را با این نوع ترورها جبران و تحت الشعاع قرار بدهند.


به گزارش شستون، حسن هانی زاده کارشناس مسائل  غرب آسیا با بیان اینکه ترور سفیر روسیه در آنکارا دو نظریه کاملا متفاوت را مطرح ساخت، اظهار داشت:  نخست اینکه عامل ترور یکی از اعضای گروه ضد شورش پلیس ترکیه بوده و بعنوان عامل نفوذی برخی جریان های مخالف دولت رجب طیب اردوغان دست به این ترور زد و این یک انگیزه کاملا داخلی و مربوط به اختلافات جریان های داخلی-سیاسی ترکیه است؛ به ویژه اینکه اخراج شمار زیادی از افسران نیروهای مسلح، نظامیان، قضات و اساتید دانشگاه ها یک نوع نارضایتی هایی را در بدنه حاکمیت  ترکیه ایجاد کرد و اگر این مسئله روشن شود قطعا ترکیه خواهد توانست  با یک عذر خواهی و دلجویی از این بحران خارج شود و روابط خود را با روسیه  ترمیم کند.
 

 
وی در ادامه افزود: نظریه دیگری که مطرح و به واقعیت نزدیکتر است،  این است که بعد از آزاد سازی حلب  در حقیقت بازیگران بحران سوریه مانند آمریکا، عربستان، قطر، فرانسه  و انگلیس به این نتیجه رسیدند که پس از 6 سال بحران سازی نتوانستند به اهداف خود برسند و محور مقاومت در واقع پیروز شده است؛ به همین دلیل با توجه به رویکرد جدید دولت ترکیه برای گرایش به سمت محور مقاومت و مخصوصا ایران و روسیه، الان این گروهک ها و این بازیگران به سمت ترورهای سیاسی متمایل شده اند.
 
این مسئول مطرح کرد: در حقیقت آمریکا وغرب عامل این ترور سیاسی هستند تا روابط ترکیه  و روسیه را همچنان دچار شکاف کنند و اجازه ندهند که ترکیه به محور مقاومت و جبهه ایران، روسیه و سوریه بازگردد.
 
هانی زاده ابراز داشت: این ترور، ترور کاملا مبهمی است که هنوز ابعاد آن روشن نشده است به ویژه عامل ترور حدود 5 دقیقه به رجز خوانی پرداخته و زنده بود و پلیس میتوانست او را زنده دستگیر کند ولی او را بقتل رساند که پرونده لووس شود و عامل ترور دست به افشاگری نزند.
 
وی در پایان تاکید کرد: ابعاد این ترور سیاسی  یک ابعاد کاملا وسیع بین المللی است که آمریکا و غرب درآن قراردارند و هدف آنها این است که شکست حلب را با این نوع ترورها جبران و تحت الشعاع قرار بدهند. ضمن اینکه ممکن است برخی دیگر از شخصیت هایی که در آزادسازی حلب نقش داشتند، هدف ترور آمریکا و غرب قرار بگیرند.
منبع:‌ دانا


کد مطلب: 4515

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/4515/رابطه-آزادسازی-حلب-ترور-اخیر-ترکیه-آمریکا-غرب-دنبال-جبران-شکست-هستند

شستون
  https://shastoon.ir