800
۰

تشدید بحران در«نوار غزه»؛ مردم فلسطین ۱۰ سال قحطی را تجربه کردند+تصاویر

مردم غزه به سبب محاصره مستمر این منطقه از سوی رژیم صهیونیستی، در بدترین شرایط به سر می‌برند، اکنون نه تنها وضعیت آنها بهتر نشده بلکه روز به روز به وخامت اوضاع افزوده می‌شود.
rheshsh
rheshsh
به گزارش شستون، حتی از مؤسسات بشر دوستانه هیچ حرکت بشر دوستانه‌ای دیده نمی‌شود و قطعنامه‌های جدیدی که هر روز صادر می‌کنند، نه تنها دردی از مردم دوا نمی‌کند، بلکه به ابزاری برای فشار بیشتر اشغالگران بر مردم غزه تبدیل می‌شود.
هشدار سازمان‌های بین‌المللی
«پیر کرینبول» مدیرکل سازمان امداد و کار آوارگان فلسطینی (اونروا) هشدار داد: اگر به این سازمان کمک مالی فوری نشود، این سازمان قادر نخواهد بود برای آن عده از فلسطینیانی که خانه‌هایشان تخریب شده، اجاره بها پرداخت کند.

وی افزود: 6500 خانواده در غزه زندگی می‌کنند که تا پایان بازسازی خانه‌هایشان برای تأمین مسکن موقت، به کمک‌های نقدی این سازمان وابسته‌اند و وضعیت این خانواده‌ها نگران‌کننده است.
کمبود بودجه
همه طرف‌ها از اوضاع نابسامان مالی شکایت دارند، مخصوصا سازمان امداد و کار فلسطینیان آواره ( اونروا) که هر روز مانع جدیدی در مقابل خواسته‌های مردم غزه ایجاد می‌کند و روز به روز به کارشکنی‌هایش افزوده می‌شود.
مشاور رسانه ای اونروا به خبرنگار تسنیم در این باره گفت: ما برای پرداخت اجاره بهای خانه، برای افرادی که خانه‌هایشان ویران شده، با کمبود بودجه روبرو هستیم. این سازمان اجاره بهای سه چهارم را پرداخت کرده و اکنون مبلغ 5 میلیون دلار نیاز دارد تا بتواند اجاره بهای یک چهارم باقی‌مانده شهروندان را پرداخت کند.

انتقاد حماس از کوتاهی سازمان‌های ‌بین‌المللی
جنبش حماس که همواره حامی مسأله فلسطین بوده، درباره کوتاهی اونروا نظر خاص خود را دارد.«جمال الهندی» یکی از اعضای بلندپایه حماس به خبرنگار تسنیم گفت : در دوره اخیر، اونروا در عرصه‌های مختلف از جمله در عرصه آموزش و بهداشت و سایر امور مربوط به اردوگاه‌های پراکنده آوارگان فلسطینی رویکرد خاص در پیش گرفته است.
وی افزود: اتخاذ این رویکرد جدید از سوی اونروا حساب شده و با هدف تهی‌کردن مسأله فلسطین از محتوای اصلی‌اش صورت می‌گیرد. در حقیقت اونروا از ایفای وظایف خود در مقابل فلسطینی‌ها شانه خالی می‌کند تا اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین تثبیت شود.
این عضو مطرح حماس تصریح کرد: هیچ یک از رویکردهای اخیر اونروا  نه از سوی جنبش حماس و نه از سوی مردم فلسطین قابل قبول نیست.
اعتراضات مردمی 
در حالی‌که بازسازی خانه‌های فلسطینیان که در سال 2014 توسط رژیم اشغالگر قدس ویران شده بود، به کندی پیش می‌رود، گروه‌های مختلف مردمی فلسطین، کوتاهی برخی سازمان‌های مربوطه در پرداخت اجاره بها برای این دسته از مردم را به شدت محکوم می‌کنند.
«زیاد الصرفندی» رئیس کمیته‌های مردمی آوارگان در غزه به خبرنگار تسنیم گفت: این نوع رویکرد اونروا و کوتاهی در رسیدگی به امور کارگران و آوارگان از نظر ما پذیرفته نیست و ملت فلسطین نیز چنین امری را نمی‌پذیرند.

وی افزود: اوضاع انسانی در غزه بحرانی است. آوارگان فلسطینی از بیکاری روز افزون و نبود فرصت شغلی رنج می‌برند. اونروا باید برنامه‌ریزی خود را بر اساس نیازهای پناهندگان انجام دهد.

منبع: تسنیم
يکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 4570
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *