حماسه ۹ دی از زبان خبرنگاران جنوبشرق کشور؛

قلم خبرنگار ولایی قلب "فتنه" را نشانه می گیرد/ مردم با بصیرت ایران هیچ گاه در مسیر دشمن قدم بر نمی دارند/ فتنه ۸۸ یکی از خسارت بارترین حوادث برای نظام بود

8 دی 1395 ساعت 18:54

خبرنگاران جنوبشرق کشور گفتند: فتنه سال88 یکی از خسارت بارترین حوادث برای نظام در طول تاریخ انقلاب اسلامی بوده است.


به گزارش  شستون، به نقل از دلگان پرس، در سال 88 و در 8 ماه عوامل فتنه در کشورمان دست به آشوب، تخریب وسایل عمومی، توهین به مقدسات دینی و ملی زدند، از توهین به عکس امام خمینی (ره) گرفته تا توهین و هتاکی در روز عاشورای حسینی، همه این اقدامات هتاکانه فتنه گران باعث شد تا مردم انقلابی کشورمان در حمایت از ولایت و انقلاب اسلامی، در روز نهم دی ماه به خیابان آمده و بساط فتنه را برچیدند، روزی که به نام "روز بصیرت" نامگذاری شده است. در روشنگری ها و معرفی فتنه گران سال 88 خبرنگاران ولایی و انقلابی نقشی اساسی و بی بدیل را ایفا کردنده اند.

این پایگاه خبری در خصوص روز نهم دی ماه، گفتگویی را با تعدادی از خبرنگاران انجام داده است که در ادامه آن را می خوانید:
فتنه ۸۸ یکی از خسارت بارترین حوادث برای نظام بود
یونس عبداللهی خبرنگار صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه در طول ایام فتنه، انگلیس از طریق رسانه هایش چند رویکرد را در مقابله با دولت نهم دنبال می کرد گفت: از جمله فعالیت هایی که انجام دادند در جهت فضا سازی متناسب با تحولات صحنه شکل گرفت.
وی اضافه کرد: اما جهت اصلی سوق دادن مردم به سمت بی تفاوت سازی و عدم اهمیت برگزاری انتخابات بود و رسانه‌های انگلیس که به‌ عنوان ابزار اجرایی سیاست‌های مداخله جویانه دولت بریتانیا فعالیت می کردند ناچار به تغییر رویکرد و تلاش برای مصادره فضای سیاسی کشور در جهت اهداف خود شدند.
خبرنگار صدا و سیما در شهرستان دلگان با اشاره به اینکه ضربه فتنه 88 یکی از خسارت بارترین حوادث برای جمهوری اسلامی در طول تاریخ انقلاب اسلامی بوده است افزود: ضررهای مالی و اقتصادی آن، زندگی و معیشت مردم را با مشکلاتی مواجه کرد.
یونس عبداللهی ادامه داد: حتی با توجه به دروغگویی ها و شایعه پراکنی هایی که از طریق رسانه های غربی و استعماری در مورد کشتار کذبی که در مورد برخی هموطنان داشتند موجب صدمات روحی به خانواده ها و وابستگان افراد شدند.
وی با تاکید بر اینکه حتی به جرات می توان گفت که خسارتی که فتنه گران در سال 88 به کشور ما وارد کردند، کمتر از خسارت هشت سال جنگ تحمیلی نبود بیان کرد: از جمله ضررهایی که فتنه گران به کشوروارد کردند، این بود که نظام را برای بیگانگان آسیب پذیر نشان دادند.
عبداللهی با بیان اینکه رسالت خبرنگار و رسانه نسبت به فتنه گران این است که با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های لازم، آگاهی بخشی و توسعه بصیرت را در راستای سد کردن حیله‌های دشمنان و استکبار جهانی نقش بر آب کنند گفت: آنها با ارائه اطلاعات دقیق به جامعه و جهان اهداف و نقشه های شوم دشمنان را آشکار کنند.
خبرنگار صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یکی از رسالت های خطیر هر خبرنگار شفاف سازی مسایل به دور از هر جناح ،گروه و حزب است بیان کرد: خبرنگاری که وابسته به جریان و طیف خاصی باشد، خبر های او هم فقط برای همان حزب و گروه ارزش دارد و اعتبار خود را با این وابستگی از دست خواهد داد.
وی با تاکید بر اینکه اولین مولفه خبرنگاران مسلمان ایرانی ولایت مداری و ولایت محوری است افزود: این مجموعه باید در شناخت و پیروی ازمنویات ولی امر خود سرآمد باشند تا بتوانند با استفاده از منویات مقام معظم رهبری همیشه واقعیت ها را بیان کنند و نقش های دشمنان را نقش بر آب کنند.
یونس عبداللهی اضافه کرد: بینش سیاسی وبصیرت یکی دیگر از مولفه های اصلی خبرنگاران است که خبرنگاران باید با تحلیل دقیق وبینش سیاسی صحیح جبهه حق را از باطل تشخیص دهند.
خبرنگار صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خبرنگاران به عنوان چشم بیدار جامعه همواره در آگاهی بخشی افکار عمومی نقش بسزا و موثری داشته و دارند و در واقع خبرنگاران و به دنبال آن رسانه های دیداری و نوشتاری در بین مردم از جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند و از همین رو می توانند در آگاهی بخشی اجتماعی، فرهنگی سیاسی و اقتصادی نقش داشته باشند.
وی با بیان اینکه خبرنگاران با آگاهی بخشی نسبت به فتنه 88 توانستند در تنویر افکار عمومی نقش مهمی ایفا کنند و خود نیز پا به پای مردم کشور در برابر این جریان ایستادند اضافه کرد: آنها با آگاهی بخشی به جامعه در حماسه 9 دی شریک شدند.
عبداللهی بیان کرد: البته آنها علاوه بر این کارها در پوشش حماسه 9 دیماه توسط مردم سنگ تمام گذاشتند و با قلم خود این حماسه بی نظیر را به گوش جهانیان رساندند تا دشمنان بدانند ملت همیشه بیدار ایران با تمام قدرت در برابر دشمن و استکبار جهانی می ایستد.
خبرنگار صدا و سیما با تاکید بر اینکه پس خبرنگاران به عنوان چشمان بیدار جامعه می توانند نقش بسزایی را در شناسایی و معرفی فتنه گران همچون فتنه گران سال 88 داشته باشند افزود: و خبرنگار بصیر با تحلیل دقیق و بینش سیاسی راحتر می تواند به معرفی فتنه گران بپردازد بنابراین خبرنگاران بصیر در جامعه با بصیرت افزایی خویش می تواند فتنه ای بزرگ را خنثی کنند.
وی با بیان اینکه حضور ما در تجمعات 9 دی بیانگر حمایت ما از آرمان های نظام انقلاب و ولایت فقیه است تصریح کرد: ما ملت مسلمان ایران با حضور خود نشان خواهیم داد که همواره پشتیبان آرمان های نظام و انقلاب و پیرو و پشتیبان ولایت فقیه هستیم.
خبرنگار صدا و سیما در شهرستان دلگان با اشاره به اینکه این حضور بیانگر عشق به وطن و رهبری و نظام است خاطر نشان کرد: تاثیر حضور ما یک پیامی دارد و این پیام پیام ایستادگی و آزادی است و موجب بی اثر کردن ترفندهای فتنه گران و حامیان غربی آنان خواهد شد.

قلم خبرنگار ولایی قلب "فتنه" را نشانه می گیرد
رودباری خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رودبار ما شهرستان رودبار جنوب استان کرمان در گفتگو با دلگان پرس با بیان اینکه با التهابی که فتنه گران در سال 88 در کشور ایجاد کردند، سنگین‌ترین تحریم‌های غرب علیه کشور در همه ابعاد تشدید شد اظهار کرد: آمریکا و سایر کشورهای غربی توانستند یک اجماع برای افزایش تحریم‌ها ایجاد کنند.
وی افزود: آمریكا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با بررسی سناریوهای مختلف علیه ایران، در كنار گزینه های مطرح دیپلماتیك و نظامی، موضوع تغییر حكومت ایران را تبدیل به حمایت از فضای پیش و پس از انتخابات، برپایه اغتشاشات و هدایت آن به وسیله اپوزیسیون داخلی و خارجی تا مرحله فروپاشی را طراحی كرده و به اجرا گذاشتند.
این خبرنگار تصریح کرد: در این میان رسانه های گروهی، موسسات و بنیادهای دولتی و غیردولتی كشورهای مذكور، طی هماهنگی برنامه ریزی شده با رخنه در موضع گیری های داخلی به تدریج به صورت پله ای، برنامه های خود را در راستای براندازی نرم به اجرا درآورند.
رودباری بیان کرد: بدون تردید اعتبار زدایی از حاكمیت، رویاروقرار دادن نهادها و شخصیت های برجسته نظام و ایجاد بن بست در روابط آنها، بحرانی كردن روابط مردم و حاكمان، مشروعیت زدایی از جمهوری اسلامی ایران و نهایتاً ایجاد درگیری های مزمن در صدر اهدافی است كه طراحان حوادث پس از انتخابات ایران در پی دست یابی به آن بوده اند.
وی اظهار کرد: انتخابات ایران درست در میانه ایامی واقع شد كه گزینه های غرب برای مهارایران در دو حوزه هسته ای و منطقه ای به سرعت در حال ناپدید شدن بود.
این خبرنگار کرمانی با تاکید بر اینکه مهم ترین ضرری که فتنه به کشور زد این بود که نظام را برای بیگانگان آسیب پذیر نشان داد، این بزرگترین ضربه بود گفت: البته ضربه های اقتصادی و سیاسی دیگری هم برای کشور به همراه داشت.
رودباری با بیان اینکه در حال حاضر در درون نظام با فتنه هاي متعددي از طرف دشمنان انقلاب و اسلام مواجه هستيم، افزود: زبان و قلم ما خبرنگاران مقدس است و بايد در جهت ترويج افکار ناسالم که مد نظر دشمن است، قرار نگيرد.
وی با تاکید بر اینکه باید مواظب باشيم قلم و زبان ما تقويت کننده فتنه و فتنه گران نباشد بیان کرد:در صدد نشان دادن فضاي سالم و شفاف در جامعه عاري از هرگونه غبار بدخواهي و بدذاتي باشيم.
خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی رودبار ما با بیان اینکه روح خبرنگار انقلابی و حزب اللهی با ولایت زنده است، خاطر نشان کرد: قلم خبرنگار ولایی قلب فتنه را نشانه می گیرد و به طور قطع آن را نابود  می کند، این را به خوبی و با بصیرت کامل انجام می دهد.

مردم با بصیرت ایران هیچ گاه در مسیر دشمن قدم بر نمی دارند
مجید شهلی بر خبرنگار رسا محله در شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما با گرامی داشت نهم دی ماه و روز بصیرت، اظهار کرد: ضربه ای که فتنه گران در سال 88 به نظام اسلامی وارد کردند،بدتر از کار منافقان در دوران جنگ تحمیلی بود که به کشور خسارت های گسترده ای وارد کردند.
وی با بیان اینکه فتنه گران در سال 88 با هدف ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی وارد میدان شده بودند افزود: دشمن با طراحی های خود، در داخل از افراد بی بصیرت و ساده لوح که دل به حمایت غرب و آمریکا خوش کرده بودند، فتنه سال 88 را به راه انداخت.
خبرنگار رسا محله شهرستان دلگان با تاکید بر اینکه مردم با بصیرت ایران با پیروی از دستورات رهبر فززانه انقلاب اسلامی در روز نهم دی ماه، بار دیگر به دشمنان "نه" بگویند تصریح کرد: مردم با گفتن لبیک به مقام معظم رهبری نشان دادند که هیچ گاه ولایت فقیه و انقلاب اسلامی را تنها نخواهند گذاشت.
مجید شهلی بر با اشاره به اینکه از آنجاییکه که کل بنای انقلاب اسلامی بر پایه ولایت و ولایت مداری تعریف و بنا نهاده شده است بیان کرد: ما خبرنگاران وظیفه داریم، باید ولایت و ولایتمداری را در سرلوحه کارهایمان قرار بدهیم و این از رموز موفقیت ما خواهد بود.
وی با بیان اینکه خبرنگاران اگر مطالب را به درستی به مردم برسانند، باعث ارتقا علم و دانش جامعه می‌شوند، پس ساختن جامعه از وظایف اصلی ما خبرنگاران است اضافه کرد: خبرنگاران با اجرای دقیق وظیفه خود می‌توانند در راستای ایجاد جامعه اسلامی و گام برداشتن در مسیر انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کنند.
خبرنگار رسا محله شهرستان دلگان با تاکید بر اینکه حضور ما در مراسم روز نهم دی می تواند بار دیگر نشان بدهد که ما مردم با بصیرت ایران هیچ گاه در مسیر دشمن قدم بر نمی دارند خاطر نشان کرد: و به همگان می گوییم که مزدوران و فتنه گران در نظام جمهوری اسلامی هیچ جایگاهی ندارند.

 مردم در همه صحنه های انقلاب اسلامی پیشگام هستند
بامری خبرنگار شهرستان دلگان در گفتگو با دلگان پرس با گرامی داشت روز نهم دی ماه با بیان اینکه یک خبرنگار در عمل به رسالت خود، به ویژه انعکاس و بازخوانی خسارات ناشی از فتنه به پیکره نظام  فتنه گران را به آحاد مردم شناساندند اظهار کرد: آنها با قلم خود حماسه بی نظیر 9 دی را به گوش جهانیان رساندند تا دشمنان بدانند ملت همیشه بیدار ایران با تمام قدرت در برابر دشمن و استکبار جهانی می ایستد.
وی با بیان اینکه دشمن از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی استفاده می‌کند تا جوانان و مردم را از مکتب علوی جدا کند تصریح کرد: ما خبرنگاران با قلم خود ولایت‌مداری و فرهنگ اسلامی و ارزشی را در جامعه ترویج دهیم و با اینکار با دشمن مقابله کنیم.
بامری با تاکید بر اینکه رسانه ها با انعکاس حقیقت انتخاب را برای عموم مردم آسان می کنند تا حق و باطل از هم مورد تشخیص باشد اضافه کرد: البته حقیقتی که مبنی بر اخلاق باشد نه اینکه کار به جناح بندی و سیاسی بازی برسد.
خبرنگار شهرستان دلگان با اشاره به اینکه در نهم دی ثابت شد که نوع دیگری از نگرش به کار می آید بیان کرد: به آن معنی که به جای آنکه مردم از مسئولین الگو بگیرند، مسئولین باید حرکات مردمی را دنبال کنند.
وی با بیان اینکه مسئولین باید به دنبال مردم بروند خاطر نشان کرد: زیرا مردم در همه صحنه های انقلاب اسلامی پیشگام بوده و هستند و بدون آنکه منفعتی داشته باشند به صحنه می آیند و از جان خود برای آرمان های اسلام و انقلاب ایثار می کنند.
گزارش از مجید بامری و هاجر مرادی
انتهای پیام/
 

ارسال به


کد مطلب: 4635

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/4635/قلم-خبرنگار-ولایی-قلب-فتنه-نشانه-می-گیرد-مردم-بصیرت-ایران-هیچ-گاه-مسیر-دشمن-قدم-نمی-۸۸-یکی-خسارت-بارترین-حوادث-نظام

شستون
  https://shastoon.ir