800
۰
مردمی که بیماری می‌نوشند

وجود سرب در آب شرب منطقه تلمادره ساری +سند

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران از وجود سرب و ماده خطرناک در آب شرب منطقه تلمادره ساری خبر داد.
سرب
سرب
به گزارش شستون، به نقل از بلاغ، زکیه تلمادره‌ای با انتشار آزمایش مربوط به آب شرب در منطقه تلمادره ساری از وجود ماده خطرناک خبر داد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در ارتباط با آزمایش انجام شده اظهار کرد: بنده از آب‌های گوناگون نقاط مختلف کشور برای تحقیقات در رشته خودم که حشره‌شناسی پزشکی است اقدام می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقیقات در این زمینه از آب شرب مردم روستای تلمادره و روستاهای مجاور اقدام به نمونه‌گیری کردم.

تلمادره‌ای اضافه کرد: آب شرب این منطقه که مورد استفاده اهالی پنج روستا و نیز برای مصرف کشاورزی قرار می‌گیرد حاوی 20 برابر بیش از حد مجاز عنصر مسموم‌کننده سرب و نیز 16 برابر بیش از حد مجاز عنصر خطرناک کادمیم است.
http://www.bloghnews.com/images/docs/000256/n00256054-t.jpg وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که حفاری چاه برای مردم خارج از روش استاندارد بوده و بیماری‌های ناخواسته‌ای را برای مردم به ارمغان می‌آورد.
  http://www.bloghnews.com/images/docs/files/000256/nf00256054-3.jpg
به گزارش بلاغ، این مستند در سال 93 در اختیار آب و فاصلاب روستایی مازندران قرار گرفت و تاکنون مسؤولان آب و فاضلاب در این ارتباط سکوت اختیار کردند.

در همان سال‌ها مطالبی در ارتباط با وجود سرب مطرح شده بود که از سوی آب و فاضلاب روستایی مازندران رد شد، این مستندات از شبکه طبرستان هم پخش شد. انتهای پیام/
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 4693
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *