800
۰

هوای تهران بازهم به وضعیت ناسالم برای تمام گروه ها رسید/ آمارها نشان می دهد پایتخت نشینان در 12 روز گذشته از دی ماه فقط 2 روز هوای پاک استشمام کرده اند+ نمودار

هرچند بررسی شاخص کیفیت هوا نشان می دهد ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون بدون کاهش نسبت به روز گذشته به عدد 153 رسیده است اما غلظت ذرات معلق تهران همچنان 2برابر حد مجاز است.
fhhdhdh
fhhdhdh
به گزارش شستون؛ ابر سیاه گازهای آلاینده بار دیگر بر هوای تهران سایه انداخته و شاخص هوا را باعدد 153 برای همه ناسالم کرده است. میزان انباشت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و دیگر گازهای آلوده کننده هوا، امروز به این عدد رسید و این در شرایطی است که روز گذشته نیز این ذرات معلق شاخص 141 را نشان می داد.
حالا هرچند بررسی شاخص کیفیت هوا نشان می دهد ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون بدون کاهش نسبت به روز گذشته به عدد 153 رسیده است اما غلظت ذرات معلق تهران همچنان 2برابر حد مجاز است.

پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا حاکی از برقراری شرایط جوی نسبتا پایدار در روز جاری (یکشنبه) وسکون نسبی هوا در برخی ساعات می باشد. به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی از بعدازظهر یکشنبه، در برخی ساعات طی شبانگاه وزش باد با بزرگی 3 تا 4 متر بر ثانیه انتظار می رود. با تداوم شرایط جوی نسبتا ناپایدار در روز دوشنبه، روند افزایشی سرعت باد از صبحگاه آغاز شده و در برخی ساعات طی بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید (بزرگی بین 5 تا 7 متر بر ثانیه) از سمت نواحی غربی پیش بینی می شود. این شرایط کماکان برای روز سه شنبه نیزادامه خواهد داشت. همچنین طی دو روز آینده پارامتر دما روند کاهشی خواهد داشت. نتایج پیش بینی آلودگی هوا نیز نشانگر برقراری شرایط کیفی نامطلوب در روز جاری بوده و پیش بینی می شود با کاهش نسبی غلظت ذرات معلق تا روز دوشنبه، شرایط کیفی هوا به طور نسبی بهبود یابد.
فقط 2 روز هوای پاک در دی ماه!
آمارها و شاخص های آلودگی هوای پایتخت نشان می دهد که تهران در 12 روز گذشته از دی ماه سال جاری فقط 2 روز هوای پاک داشته و پایتخت نشینان 10 روز از این ماه را فقط دود و آلودگی استشمام کرده اند.











از سوی دیگر نیز آمارها نشان می دهد 3فصل از سال 95 گذشت و در یک پنجم روزهای طی شده امسال هوا ناسالم بود.  23آبان با شاخص 156 آلوده‌ترین روز سال تاکنون بوده و اول فروردین با شاخص 35، پاک‌ترین روز سال بوده است. نکته حائز اهمیت اینکه در 6 ماه نخست امسال هوا ناسالم نشد اما در پاییز امسال به اندازه کل سال گذشته، هوا آلوده بود.
بدین ترتیب ماندن طولانی مدت برای تمام افراد مضر است و کارشناسان توصیه می کنند تا سالم شدن هوا از هرگونه حضور طولانی مدت در فضای باز خودداری کنید. همچنین ضروری است که همه افراد بخصوص گروه های حساس جامعه که شامل کودکان ،سالمندان ،بیماران قلبی و ریوی و خانم های باردار هستند از فعالیت در فضای باز خودداری کنند.
منبع: دانا
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 4705
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *