فقر کامل دانش آموزان خوزستانی یک مدرسه‌ در نزدیکی چاه‌های نفت/ دانش آموزان این مدرسه نه لباس گرم دارند و نه وسایل گرمایشی + تصاویر

13 دی 1395 ساعت 12:19

کمتر کسی باور می‌کند مردمی که در نزدیکی چاه‌های نفت زندگی می‌کنند هم با مشکل کمبود وسایل گرمایشی و انرژی لازم برای تولید گرما مواجه باشند؛ دانش آموزان مدرسه‌ای در منطقه "مرغا" استان خوزستان که مدرسه آن‌ها در نزدیکی چند چاه نفت واقع شده‌ است در فقر کامل به سر می‌برند و هزینه لازم برای تهیه نفت را ندارند تا با آن کلاس درس خود را گرم کنند.


به گزارش شستون؛ با آغاز فصل زمستان همه به فکر تامین وسایل گرمایشی برای مردم محروم نقاط دور افتاده کشور شده‌اند، مردمی که شاید هنوز با مشکلات ابتدایی کمبود آب و قطعی برق و گاز دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
اما کمتر کسی باور می‌کند مردمی که در نزدیکی چاه‌های نفت زندگی می‌کنند هم با مشکل کمبود وسایل گرمایشی و انرژی لازم برای تولید گرما مواجه باشند؛ دانش آموزان مدرسه‌ای در منطقه "مرغا" استان خوزستان که مدرسه آن‌ها در نزدیکی چند چاه نفت واقع شده‌ است در فقر کامل به سر می‌برند و هزینه لازم برای تهیه نفت را ندارند تا با آن کلاس درس خود را گرم کنند.
 
این دبیرستان پسرانه از 5 کلاس درس تشکیل شده و 55 دانش آموز دارد اما از هیچ تجهیزات گرمایشی برخوردار نیست.
 
بارانیان یکی از معلمان این دبیرستان است، وی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص وضعیت مدرسه و دانش‌آموزان آن می‌گوید: دانش آموزان این مدرسه به قدری از لحاظ مالی در تنگا قرار دارند که با کمک یک پزشک خیّر توانستیم برای هرکدام از آن‌ها یک جفت کفش تهیه کنیم.
 
وی اضافه می‌کند: شرایط در این مدرسه به قدری وخیم است که نشستن در کلاس در زمان بارندگی برای معلمان هم سخت و طاقت‌فرسا است چه رسد به دانش آموزان که نه لباس گرم مناسبی دارند و نه مدرسه وسایل گرمایشی مناسبی.
 
این معلم در ادامه می‌گوید: برایم بسیار جالب است که مدرسه‌ای که در نزدیکی چند چاه نفت واقع شده از تهیه نفت برای تولید گرما عاجز باشد و هیچ مسئولی حاضر نباشد به این مدرسه و شرایط آن نگاه کند؛ در این منطقه حتی از دست آموزش و پرورش هم کاری برنمی‌آید چرا که آموزش و پرورش بودجه‌ای ندارد که بخواهد با آن تجهیزات گرمایشی مدرسه را تامین کند.
 
از طرف دیگر در سال‌های اخیر شاهد حوادث تلخ و اخبار ناگواری در مدارس بوده‌ایم که ناشی از استفاده از تجهیزات غیراستاندارد گرمایشی در مدارس بوده است. در همین راستا وزارت آموزش و پرورش طی بخشنامه‌ای استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد در مدارس ممنوع اعلام کرد؛ بر اساس این بخشنامه مدارس حق استفاده از تجهیزات گرمایشی غیر استاندارد نظیر بخاری‌های غیر استاندارد، چکه ای، چراغ‌های والور نفتی و نظایر آن در مدارس، خوابگاه‌های دانش آموزی ندارند.
 
امید است تا مسئول استان خوزستان اقدامات مناسبی جهت تهیه تجهیزات گرمایشی مناسب در این مدرسه کنند تا دیگر شاهد رنج دانش آموزان به دلیل سرما یا حوادث ناگوار به دلیل استفاده از تجهیزات گرمایشی غیراستاندارد نباشیم.
 



 


منبع: دانا


کد مطلب: 4721

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/4721/فقر-کامل-دانش-آموزان-خوزستانی-یک-مدرسه-نزدیکی-چاه-های-نفت-این-مدرسه-نه-لباس-گرم-وسایل-گرمایشی-تصاویر

شستون
  https://shastoon.ir