800
۰
صبح امروز؛

آیین افتتاحیه طرح واکسیناسیون قطره فلج اطفال در سراوان برگزار شد+ تصویر

صبح امروزبا حضور جمعی از مسئولین شهرستانی آیین افتتاحیه طرح قطه فلج اطفال در سراوان برگزار شد.
L
L
به گزارش شستون، آیین افتتاحیه طرح قطره فلج اطفال با حضور درویش نارویی فرماندار سراوان، مولوی حقانی امام جمعه مسجد صدیق اکبر،  نوید ملازهی بخشدار مرکزی، رضا رضا زاده راپری و جمعی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان در مهد و پیش دبستانی شاپرک های  سراوان برگزار شد.
فرماندار سراوان در این مراسم گفت: خوشبخانه با سعی و تلاش نظام جمهوری اسلامی که در راستای سلامت مردم داشته است،  شاهد ریشه کن شدن فلج اطفال در کشور هستیم.
وی در ادامه افزود: به دلیل همسایه بودن با دو کشور افغانستان و پاکستان ناچار به اجرای این طرح در هر سال هستیم.

فرماندار سراوان  خاطر نشان کرد:ایران به دلیل اینکه سد محکم مقابل بروز این بیماری باشد ناچار به اجرا در آوردن این طرح است تا فرزندان دچار فلج شل حاد و فلج اطفال نشوند و بتوانند در آینده نفش مفیدی را در جامعه ایفا کند.
وی به پراکندگی منطقه سراوان اشاره کرد .و افزود:  بیش از 50 درصد از جمعیت شهرستان را روستاییان تشکیل داده اند که بسیاری از روستاها از دسرس خارج است  و در مناطق صعب العبور وجود دارند که می طلبد تمام توان خود را برای ایمن شدن تمام افراد زیر پنج سال به کار برد.
فرماندار سراوان بیان داشت: جمعیت هدف در ابتدا باید روستاهای مرزی که از مراکز درمانی و بهداشتی فاصله زیادی دارند باشند تا ابتدا آنان در این طرح ایمن شوند زیرا ترددات در آن مناطق نسبت به مرکز شهر با کشورهای همسایه بیشتراست.
 نارویی همچنین به افرداری که مأمور به انجام طرح واکسیناسیون قطره فلج اطفال هستند توصیه کرد تا در این طرح دقت کافی جهت پوشش تمامی مناطق را داشته باشند.
مولوی حقانی امام جمعه اهل سنت صدیق اکبر شهرستان سراوان هم در این مراسم گفت: واکسیناسیون  که حق فرزندان است را جمهوری اسلامی ایران به خوبی ادا کرده است که یکی از موفقیت های وزات خانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.           انتهای پیام/1319
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 4889
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *