احتمال ارائه دو لیست از سوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر/ هیچ آلترناتیوی برای روحانی وجود ندارد/ علی مطهری کاندید اطلاح‌طلبان نیست

26 دی 1395 ساعت 13:02

مجید محتشمی با بیان اینکه همه اصلاح‌طلبان روی کاندیداتوری و حمایت از آقای روحانی اجماع دارند گفت: در زمینه شوراها احتمال گسست و ارائه دولیست جداگانه وجود دارد که رهبری اصلاحات باید در این مدت باقی‌مانده در راستای ایجاد وحدت و یکپارچگی اقداماتی را انجام دهد تا اصلاح‌طلبان تقویت شوند.


به گزارش شستون، مجید محتشمی دبیر کل حزب آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص انتقادات وارد شده به شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان اظهار داشت: طی جلسه‌ای که چند سال پیش با رئیس دولت اصلاحات داشتیم، تاکید کردیم که تشکیل جبهه واحد اصلاح‌طلبی ضروری است و اگر این وحدت بین اصلاح‌طلبان باشد کاندیدا واحد خواهیم داشت و در جذب آرا مردم موفق‌تر خواهیم بود.
 
وی افزود: پیشنهاد ما این است که احزاب قوی اصلاحات که دارای شعب استانی هستند عضو شورای سیاستگذاری شوند و همه احزاب بتوانند بدون هیچ پیش شرطی وارد جبهه اصلاح‌طلبان شوند.
 
دبیر کل حزب آزادی گفت: در صورتی که اعضا محدود باشند عملا شاهد از هم‌گسیختگی بین اصلاح‌طلبان خواهیم بود و این امر وحدت کلمه را از بین می‌برد و اگر این وحدت کلمه حاکم نباشد ممکن است اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها دو لیست ارائه دهند.
 
محتشمی ادامه داد: در خصوص انتخابات ریاست جمهوری همه اصلاح‌طلبان روی کاندیداتوری و حمایت از آقای روحانی اجماع دارند اما در زمینه شوراها احتمال گسست و ارائه دولیست جداگانه وجود دارد که رهبری اصلاحات باید در این مدت باقی‌مانده در راستای ایجاد وحدت و یکپارچگی اقداماتی را انجام دهد تا اصلاح‌طلبان تقویت شوند.
 
وی در خصوص احتمال کاندیداتوری یک کاندیدا اصلاح‌طلب در کنار روحانی گفت: این کار به صلاح نیست، آقای روحانی با ادبیات اصلاح‌طلبی و حمایت اصلاح‌طلبان توانست به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود و در دوره دوازدهم هم هیچ آلترناتیوی برای روحانی وجود ندارد.
 
دبیر کل حزب آزادی در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال کاندیداتوری علی مطهری از طرف اصلاح‌طلبان گفت: علی مطهری ادبیات اصلاح‌طلبی دارد، بیشترمواضع وی دارای ادبیات اصلاح‌طلبی است و رویکرد خوبی در جامعه اصلاح‌طلبان کشور دارند ولی اینکه کاندیدای ریاست جمهوری این جربان سیاسی باشد، این صحیح نیست.
 
محتشمی در پایان خاطر نشان کرد: مهم‌ترین شعار اصلاح‌طلبان آزادی نقد و آزادی‌بیان است و به همین دلیل هم شاهد این هستیم با وجود اینکه اصلاح‌طلبان همکاری تنگاتنگی با یکدیگر دارند اما از نقد هم ابایی ندارند و می‌توان این را مزیت جریان اصلاح‌طلبی دانست.
منبع: دانا


کد مطلب: 4915

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/4915/احتمال-ارائه-دو-لیست-سوی-اصلاح-طلبان-انتخابات-شورای-شهر-هیچ-آلترناتیوی-روحانی-وجود-ندارد-علی-مطهری-کاندید-اطلاح-طلبان-نیست

شستون
  https://shastoon.ir