800
۰
۱
مسئول موزه سراوان:

کهنه قلعه سراوان یادگاری از دوره اسلامی/انتظار صد ساله کهنه قلعه برای مرمت و بازسازی

مسئول موزه فرهنگی و تاریخی سراوان گفت: کهنه قلعه سراوان مربوط به دوره اسلامی است و یکی از قلعه های تاریخی سراوان محسوب می شود.
hfdhd
hfdhd
محمد عظیم بارک زایی مسئول موزه فرهنگی و تاریخی شهرستان سراوان در گفت وگو با شستون با بیان اینکه کهنه قلعه شهرستان سراوان مربوط به دوره اسلامی است و یکی از قلعه های تاریخی سراوان محسوب می شود، گفت: این قلعه 650 سال قدمت دارد.
وی بخش عام نشین و حاکم نشین را از بخش های این قلعه عنوان کرد و بیان داشت: ضلع شمالی کهنه قلعه محل زندگی حاکمان و ضلع شمالی محل زندگی مردم عادی بوده است.
مسئول موزه سراوان با اشاره به اینکه خندق بزرگی اطراف این قلعه را احاطه کرده است، افزود: این خندق در هنگام خطر توسط آب قنات پر می شده تا از ورود دشمنان به قلعه جلوگیری کند.
وی در ادامه گفت وگو با اشاره به اینکه این قلعه از خشت و گل ساخته شده و سقف آن با تنه درخت خرما پوشیده شده است، تصریح کرد: قلعه تاریخی کهنه قلعه در حدود صد سال است که مرمت و بازسازی نشده است.
بارک زایی عوامل انسانی و جوی را از عوامل تخریب این قلعه دانست و خاطر نشان کرد: بناهای تاریخی هویت هر شهری هستند و باید در حفظ آنها فرهنگ سازی شود.
وی در پایان با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی به تنهایی نمی تواند این آثار را حفظ و بازسازی کند، گقت: خواسته ما از مسئولین این است که توجه بیشتری به آثار باستانی داشته باشند.
انتهای پیام/1675
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 4920
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


نظر مخاطبان
محمدرفيع بارانزهی
Iran, Islamic Republic of
باسلام و خسته نباشید
من کانال خبری تلگرام شستون رو هر روز اخبارش رو میخوانم و از دست اندرکاران این کانال تشکر میکنم
امروز نهم فروردین سال نود و شش ساعت سه بعدازظهر جهت مراجعه به پزشک بدلیل اینکه حال دخترم خوب نبود متوجه شدم چندروز است بیمارستان رازی سراوان برق ندارد وهمچنین کلینیک هم فاقد پزشک بود و با مراجعه به درمانگاه های شبانه روزی خیرین و خاتم آنها هم دکتر نداشتند حالا من موندم معنی درمانگاه شبانه روزی در سراوان چیه؟
در اصل میخواستم پل ارتباطی با مدیر کانال رو بیابم که با اطلاع و درج چنین اخباری بصورت آنلاین آگاه کنم تا بیماران برنامه ریزی کنند و در زمانی که پزشکان حضور دارند بیمار شوند نه زمانی که سراوان بدون دکتر است